چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ نمونه‌های خاک مریخ را به زمین بیاورد

اداره ملی فضایی چین اعلام کرد که نمونه‌هایی از خاک سیاره سرخ را تا چند سال آینده به زمین می‌فرستد تا تحقیقات بیشتری روی آن انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک؛ خو هونگلیانگ، سخنگوی اداره ملی فضایی چین (CNSA) روز شنبه گفت چین قصد دارد مأموریت خود را در زمینه جمع آوری نمونه‌های سنگ رگولیت در مریخ و تحویل آن‌ها به زمین انجام دهد.


بیشتر بخوانید


نمونه‌ها تا سال ۲۰۳۰  به زمین می‌آیند

خو گفت: "صحبت در مورد اکتشاف سیارات، زمینه‌ای بوده که مورد توجه همه است، مأموریت تحقیقاتی در مورد جمع آوری و تحویل نمونه‌ها از مریخ و همچنین پرواز برای عبور از ستارگان دنباله دار‌های کمربند اصلی تقریباً تا سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود". او افزود: "مأموریت در مورد جمع آوری و تحویل نمونه‌ها از مریخ تقریباً تا سال ۲۰۳۰ انجام می‌شود. "

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ نمونه‌های خاک مریخ را به زمین بیاورد

ستارگان دنباله دار کمربند اصلی، اجرامی هستند که شبیه به سیارک‌ها مدار دارند، ولی ظاهر و رفتارشان به ستاره‌های دنباله دار شبیه است که به آن‌ها سیارک‌های یخی هم گفته می‌شود.

به گفته خو، چین به دنبال ادامه اجرای پروژه‌های بزرگ علمی برای توسعه بخش فضایی خود است. این کشور همچنین تا سال ۲۰۳۰ مأموریت‌هایی را در زمینه اکتشاف مشتری در نظر دارد. روز جمعه، چین اولین دسته از تصاویر مریخ را که توسط مریخ نورد Zhurong فضاپیمای Tianwen-1 گرفته شده را منتشر کرد.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ نمونه‌های خاک مریخ را به زمین بیاورد

گفتنی است که مریخ نورد ژورنگ در ژوئیه سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد و تاکنون تصاویری را نیز از خود و سطح سیاره مریخ به زمین فرستاده که انتشار این تصاویر با استقبال و واکنش‌های بسیاری از سوی دانشمندان رو به رو شد. در یکی از این تصاویر، حفره‌ای زیر این مریخ نورد دیده می‌شود که تعجب و نگرانی محققان را به همراه داشت و آن‌ها بر این باورند که این حفره ممکن است بزرگ‌تر شود و زیر پایه‌های این مریخ نورد را خالی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
وای بر حال کره زمین اگه در اون نمونه ها موجودات میکروسکوپی که موجودات کره زمین را می تواند دچار بیماری بکند، آورده بشه و مثل این ویروس نحس کرونا هم که منشاء چینی داشته همه هستی را دچار چالش بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ما از ناسا میخواهیم جلوی این کار چین رو بگیرد ،اگر اهمال کاری بشه و این خاک حاوی میکرو اورگانیسم یا چیزای پاندمی خطرناک دوباره چین جهان را بدبخت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خدایا جلوی بندگانی که می خواهند طبیعت رو بهم بزنند و مشکل برای دیگران ایجاد کنند رو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
آفرین به چین
آخرین اخبار