محسن رضایی در گفتگوی تلویزیونی با مازندرانی‌ها:

سپرده‌های مردم در همان استان هزینه می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سپرده‌های بانکی مردم در همان استان خودشان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم مازندران که از شبکه استانی پخش شد گفت: هنر امام و انقلاب اسلامی ایجاد وحدت و انسجام بین ایرانیان بود بگونه‌ای که نه غرب و نه شرق نتوانستند مقابل این وحدت بایستند.

او با بیان اینکه متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه اخیر سبب شد این توانایی بزرگ کمرنگ و قامت بلند ایران در مقابل مشکلات خم شود، افزود: ما دوباره می‌خواهیم روی پای خود بایسیتم وحرکت جدیدی با دولت نو آغاز کنیم.

رضایی ادامه داد: شکستن محاصره اقتصادی و پیشرفت‌های بزرگ برای زندگی بهتر وسربلندی مردم ایران با تشکیل دولت وحدت ملی امکان پذیر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام وجود ندارد، گفت: اینگونه نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و یکی از صندوق‌های رای بیرون بیاید این مردم هستند که می‌توانند با انتخاب کردن نقش اصلی داشته باشند.

او نام دولت خود را دولت اقدام و تحول نامید و افزود: دوره دادن وعده‌های بی پشتوانه و شعار‌ها پایان یافته است و ایران برای همه، ثروت برای همه و قدرت برای همه با تکیه بر حمایت‌های مردم باید اجرایی شود.

ایجاد مناطق اقتصادی در همه استان‌ها
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت اقدام و تحول با ایجاد مناطق اقتصادی در همه استان‌ها مسئولیت و اختیارات به استان‌ها واگذار می‌شود، گفت: برای هر استان متناسب با اقلیم، فرهنگ، امکانات و جمعیت برنامه خاصی با کمک نخبگان و مردم آن استان تهیه شده است.

رضایی نوشتن نسخه واحد برای استان‌ها از تهران را ناددیه گرفتن استعداد و ظرفیت‌های استان‌ها دانست و ادامه داد: نسخه پیشرفت و بهبود زندگی مردم متناسب با ظرفیت ها، استعداد‌ها و قابلیت‌ها هر استان تهیه شده است که در دولت اقدام و تحول اجرایی خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سپرده‌های بانکی مردم در همان استان هزینه می‌شود، گفت: قرار نیست همه تصمیمات در تهران برای استان‌ها رقم بخورد و نسخه واحدی برای همه استان‌ها نوشته و صادر شود.

او افزود: اینگونه که فولاد را از هرمزگان به یک استان مرکزی کشور که مظهر هنر‌های دستی است ببرند و در نتیجه این تصمیم غلط آب و رودخانه‌های آن استان خشک شود و هنر‌ها از بین برود سیاست اشتباهی است باید به قابلیت هر استان توجه کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی استان‌ها به وسعت و طبیعیت یک کشور اروپایی می‌توانند به اندازه همان کشور تولید کنند، گفت: اختبارات تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های اقتصادی به استان واگذار می‌شود و استان‌های مرزی با کشور‌های همسایه می‌توانند مبادلات بزرگی داشته باشند.

رضایی گفت: ایران بزرگ است مشروط به اینکه همه مردم به صحنه بیایند و تمام ایران با تکیه بر جوانان به کارگاه‌های اقتصادی بزرگ تبدیل شود.

او افزود: بیرون کردن فقر، بیکاری و تبعیض همانند هشت سال دفاع مقدس، امری مقدس است.

مجمع نخبگان استانی تعیین کننده مسئولیت‌ها
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه استان‌ها مردان وزنان توانمندی دارند، گفت: استانداران هر استان از نیرو‌های بومی هر استان انتخاب می‌شوند.

رضایی افزود: مجمعی از نخبگان همان استان تشکیل و افرادی که صلاحیت تصدی پست‌ها را دارند مشخص و با رای همان نخبگان به دولت معرفی خواهند شد و اختیارات وسیع از طرف دولت به آن‌ها داده می‌شود.

او وظیفه دولت را حمایت و هدایت مدیران اعلام کرد و ادامه داد: دولت با همه توان از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی به مدیران استانی کمک خواهد کرد.

افزایش یارانه‌ها؛ پرداخت حقوق به خانم‌ها خانه دار
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توجه به اقشار آسیب پذیر، کارگران، کارمندان و معلمان را از اولویت‌های دولت خود دانست و گفت: یارنه ۴۵۰ هزارتومانی به همه مردم تعلق خواهد گرفت و علاوه بر آن نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان ایجاد می‌شود.

رضایی هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را ۳ ونیم تا ۵ میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: هر متقاضی که ۳۰ میلیون تومان آورده داشته باشد می‌تواند صاحب یک واحد مسکونی ۸۰ متری شود و ۹۰ درصد مابقی هزینه ساخت را بانک‌ها در قالب تسهیلات بدون هیچ وثیقه‌ای به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

او گفت: سند این منازل به اسم مالک صادر و به عنوان وثیقه بانکی دریافت می‌شود و دولت سود تسهیلات را نیز پرداخت خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وام‌های رهنی در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد، گفت: انبوه سازان نیز در بازار سرمایه وارد می‌شوند و با جذب نقدینگی برای مردم خانه خواهند ساخت.

رضایی مسکن سازی را به لوکوموتیو تشبیه کرد و گفت: ساخت مسکن ۳۰۰ صنعت دیگر را نیز می‌تواند درگیر و شغل ایجاد کند.

او پرداخت حقوق به خانم‌های خانه دار را نیز از دیگر برنامه‌های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: خانم‌های خانه دار که وظیفه تربیت کودکان را به عهده دارند شاغل محسوب شده و حقوق دریافت می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه خانم‌های خانه دار که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند و بهداشت ببیند از این حقوق بهره‌مند خواهند شد و در نوبت اول این حقوق به خانم‌هایی که دو فرزند بیشتر داشته باشند پرداخت می‌شود.
رضایی گفت: کرامت انسانی را باید از داخل خانه‌ها آغاز کرد.

گروه‌های سیاسی نمایشنامه درست نکنند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تاسف از اینکه گروه‌های سیاسی سرگرم دعوا و نمایشنامه نویسی هستند وشعبده بازی می‌کنند، گفت: مردم ایران به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور ثابت کردند بهترین مردم جهان هستند و باید کرامت انسانی داشته باشند.

رضایی افزود: دولت‌ها توده برفی به نام درآمد نفتی دارند که از بالا دست به دست می‌شود و وسط راه برف تمام می‌شود و به زندگی مردم چیزی نمی‌رسد، اما اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد منابع فراوانی تولید می‌شود.

او ادامه داد: دولت اقدام و تحول اجازه نمی‌دهد نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند و حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی است که باید انجام داد تا اعتبار، حیثیت، نشاط و شادی در مردم موج بزند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار