رقابت سه هزار و ۴۴۴ اصفهانی در مسابقات کشوری قرآن کریم

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سه هزار و ۴۴۴ نفر در چهل و چهارمین مسابقات قرآن از اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر افزایش چشمگیر متقاضیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید بخشی رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به پایان ثبت نام متقاضیان برای حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان گفت: ثبت نام در این مسابقات از ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه داشت.

او با بیان اینکه سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری فعالان قرآنی استان اصفهان در این مسابقات استفاده کنیم، افزود: خوشبختانه  آمار ثبت‌نامی‌ها بیانگر استقبال خوب در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی ابزار تبلیغی بسیار خوبی برای افزایش ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در مسابقات قرآن کریم بود، ادامه داد: همچنین با قرار دادن روزشمار برای ادارات شهرستان‌ها آن‌ها را برای مشارکت بیشتر ترغیب کردیم.

او افزود: در برخی از شهرستان‌ها که در سال گذشته حتی یک شرکت کننده نیز در مسابقات قرآن نداشتیم در امسال  ۱۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این امر برای ما جای خرسندی دارد.

افزایش سه برابری متقاضیان برای چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

بخشی با تاکید بر اینکه در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان سه هزار و ۴۴۴ نفر در ۱۰ رشته شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته که مجموع شرکت کنندگان حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر بوده افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

او افزود: بر این اساس یک هزار و ۱۸ نفر شامل ۶۶۳ نفر خانم و ۳۵۵ نفر آقا در بخش تفسیر قرآن،۲۲۴ نفر شامل ۷۹ نفر خانم و ۱۴۵ نفر آقا در بخش دعاخوانی، ۴۲۹ نفر حفظ پنج جز شامل ۳۸۴ نفر خانم و ۴۵ نفر آقا،۴۱۳ نفر حفظ ۱۰ جز شامل ۳۷۴ خانم و ۳۹ نفر آقا، ۲۷۶ نفر حفظ ۲۰ جز شامل ۲۳۰ نفر خانم و ۴۴ نفر آقا، ۲۲۱ نفر حفظ کل شامل ۱۸۵ نفر خانم و ۳۶ نفر آقا، ۴۹۸ نفر قرائت ترتیل شامل ۱۸۳ نفر خانم و ۳۱۵ نفر آقا، ۱۷۳ نفر قرائت تحقیق شامل ۶۱ نفر خانم و ۱۱۲ نفر آقا، ۱۶۲ نفر در بخش اذان همه آقا و ۶ گروه نیز از شهرستان‌های خمینی‌شهر و اصفهان در بخش تواشیح شرکت کرده‌اند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۱۵۹ نفر خانم و یک هزار و ۲۸۳ نفر آقا در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان شرکت کرده‌اند.

او با بیان اینکه استان اصفهان را برای برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به هشت بخش تقسیم کرده‌ایم، گفت: سعی ما بر این است که با توجه به شیوع کرونا مسابقات را به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کنیم و برای این امر با اجازه اداره امور قرآنی سازمان اوقاف از داورانی بهره ببریم که در طرح ساماندهی داوران قرآن کریم نمره خوبی را دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.