وکیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کرامت شهروندان توسط شهرداری باید حفظ شود/ برخورداری تمامی مناطق تهران از خدمات/ حمل و نقل عمومی باید گسترش یابد

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران گفت: آنچه امروز حائز اهمیت است حفظ کرامت شهروندان است، یعنی رفتار شهرداری با مردم اهمیت دارد.

محمد وکیلی نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های خود بعد از ورود به شورای شهر تهران، اظهار کرد: شورای وحدت یک برنامه کلی دارد که چارچوب آن را دنبال می‌کنیم؛ جدا از آن برنامه‌های دیگری هم من دارم، بنده شهردار مشهد، شیراز، قم و فرماندار تهران بودم به همین دلیل نیاز‌ها و مشکلات شهر را می‌دانم.

وکیلی افزود: آنچه امروز حائز اهمیت است حفظ کرامت شهروندان است، یعنی رفتار شهرداری با مردم اهمیت دارد. اگر شهروندان احساس کرامت کنند با شهرداران همکاری می‌کنند، در غیر این صورت همکاری از جانب مردم صورت نمی‌گیرد، امروز به عنوان شهروند شاهد هستیم رفتار شهرداری و برخورد کارکنان شهرداری خوب نیست و به عنوان شهروند این نوع رفتار را نمی‌پسندیم، به همین دلیل در درجه اول کرامت شهروندان را حفظ و قوانین و مقررات را شفاف می‌کنیم.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: مسئله دوم که حائز اهمیت است، برخورداری تمامی مناطق تهران از خدمات است، در حال حاضر مناطق شمال تهران با جنوب تهران از لحاظ قیمت متفاوت است و برخورداری یکسانی در مناطق وجود ندارد. باید برخورداری یکسانی در مناطق ایجاد شود و این موضوع کوتاه مدت نیست؛ زمان بر است؛ ممکن است در زمان کوتاه محقق نشود، اما به عنوان برنامه جدی ماست.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست شهری یکی از موضوعاتی است که باید به عنوان اهداف کوتاه مدت به آن توجه کرد، بیان کرد: در بحث محیط زیست، موضوع حمل و نقل شهری است. باید حمل و نقل عمومی طوری باشد که مردم مجبور نباشند ساعت‌ها معطل اتوبوس و ... باشند و  خودرو‌های شخصی خودشان را بیرون بیاورند که به دنبال آن ترافیک نیز افزایش یابد.

وکیلی با تاکید بر اینکه خطوط مترو و خط‌های اتوبوس باید افزایش پیدا کنند تا دسترس پذیری مردم به حمل و نقل عمومی زیاد شود، اضافه کرد: در بحث بهبود محیط زیست شهری، باید توزیع خدمات شهری هم یکسان باشد. در یک محله چند میدان تره بار وجود دارد، اما در یک محله حتی یک میدان تره بار هم نیست یا در یک محله چند بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد، اما در سایر محلات وجود ندارد، خدمات عمومی را باید بتوانیم بیشتر در اختیار مردم بگذاریم. این موضوع به محیط زیست شهری کمک می‌کند چراکه هر چه تردد‌ها کم تر شود مشکل ترافیک کم تر می‌شود.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران در خصوص استمرار طرح‌های مصوب شده در دوره شورای پنجم مانند طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: این موضوعات نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد؛ در یک جمله نمی‌شود درباره آن صحبت کرد باید از لحاظ کارشناسی این موضوع را بررسی کنیم که آیا طرح زوج و فرد خوب بود یا طرح کاهش آلودگی؟ فعلا نمی‌توان نظری داد.

وی با بیان اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که خطوط حمل و نقل عمومی باید آنقدر افزایش یابد که مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی مشکلی نداشته باشند و به راحتی تردد داشته باشند، تصریح کرد: اگر وسایل حمل و نقل عمومی مناسب باشد اولویت مردم این نخواهد بود که در این ترافیک با خودرو‌های شخصی تردد داشته باشند و اینکه آیا طرح ترافیک کوچک‌تر می‌شود یا وسیع‌تر نیازمند بررسی‌های کارشناسی است که بعد از آن باید تصمیم گرفت.

وکیلی در خصوص برنامه‌های خود برای مبارزه با فساد در شهرداری تهران هم بیان کرد: گذشته هیچ کس را محکوم نمی‌کنم، هر کس در حد توان خود کار کرده است، اما آنچه مهم است اگر قوانین و مقررات شفاف شود و در دسترس همه قرار گیرد شاهد فساد نخواهیم نبود.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: شهر فروشی که نمی‌شود کرد، باید قوانین آنقدر شفاف شود که نتوان خلاف کرد و خود افراد برای ساخت یک ساختمان تمام اطلاعات را در دست داشته باشند، سازمان نظام مهندسی‌ای داریم که وظیفه دارد مقابل تخلف را بگیرد، با شفافیت قوانین و حذف قوانین دست و پا گیر می‌توان شرایطی را فراهم کرد که مردم بتوانند به راحتی اقدام کنند و شاهد فساد هم نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار