واکنش حماس به حمله لفظی وزیر خارجه امارات علیه این جنبش

سخنگوی حماس در واکنش به اظهارات تحریک آمیز امارات علیه این جنبش، ابوظبی را همدست رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری شهاب، «حازم قاسم»، سخنگوی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزافه‌گویی «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات، گفت: تحریک کردن کشور‌های جهان به دست وزیر امور خارجه امارات برای طبقه بندی حماس به عنوان یک سازمان تروریستی، با ارزش‌های عربی مغایرت دارد. با تمام مفاهیم ملی گرایانه مغایرت دارد. این کار فقط با تبلیغات شکست خورده رژیم صهیونیستی سازگار است و برخلاف جهت‌گیری کشور‌های عربی درباره فلسطین است.

روزنامه «دنیا الوطن» نیز اعلام کرد: «سامی ابو زهری»، یکی از فرماندهان جنبش حماس، به نوبه خود در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات در افتتاحیه «کمیته یهودیان آمریکا» در توئیتی گفت: اظهارات «عبدالله بن زاید»، در هنگام حضور در جلسه کمیته یهودیان آمریکا در خصوص تروریستی بودن جنبش حماس و ستایش رژیم صهیونیستی، تأیید می‌کند که این رژیم دشمن فلسطین است.

پیشتر عبدالله بن زاید در یک مصاحبه طی اظهاراتی بی اساس از جامعه جهانی خواست نام مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مانند حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمین در میان گروه‌های تروریستی ثبت کند. گزافه گویی‌های وزیر خارجه امارات در اینجا به پایان نرسید و او در سخنانی نسنجیده و ادعایی مقاومت فلسطین را به گروه‌های تروریستی حاضر در منطقه تشبیه کرد.

امارات طی سال گذشته توافق نامه عادی‌سازی روابط را با تل‌آویو، تحت نظارت دولت آمریکا و «دونالد ترامپ» امضا کرد و بعد از علنی شدن ارتباطش با رژیم صهیونیستی را به شدت و سرعت در زمینه‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار