دیدار هیئت عالی رتبه ترکیه با مقامات دولت اتحاد ملی لیبی

یک هیئت عالی رتبه ترکیه به ریاست وزیر خارجه، به منظور حمایت از دولت اتحاد ملی با مقامات لیبی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک هیئت عالی رتبه از ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور،  پیش از نشست روز دوشنبه ناتو با مقامات دولت اتحاد ملی  لیبی در طرابلس دیدار کردند.

این هیئت به سرپرستی مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با همراهی خلوصیآکار، وزیر دفاع ، سلیمان سویلو، وزیر کشور، یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش، هاکان فیدان، رئیس اطلاعات، فهرتین آلتون مدیر ارتباطات و ابراهیم کالین، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

چاووش اوغلو در توییتر خود درباره این دیدار نوشت: این گروه با خالد المیشری، رئیس شورای عالی دولت، المنفی،رئیس جمهور ، عمار اللافی، وزیر امور خارجه و عبدالحمید دی‌بیبه، نخست وزیر دولت لیبی دیدار کردند.

در این دیدار وزیر خارجه ترکیه بر افزایش حمایت ترکیه از لیبی در هر زمینه‌ای تاکید کرد. چاووش اوغلو در یک توییت جداگانه نوشت: به همکاری خود برای لیبی امن، پایدار و مرفه ادامه خواهیم داد. 

او همچنین با همتای لیبیایی خود، نجلا منغوش ملاقات کرد و گفت که اواخر این ماه آن‌ها دوباره در مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار خواهند کرد.

آلتون، وزیر ارتباطات ترکیه نیز اعلام کرد که مقامات آنکارا و طرابلس، مذاکرات قابل توجهی برای وحدت، صلح و آرامش لیبی داشته اند. او برای عمق بخشیدن به همکاری بین دو کشور در زمینه  ارتباطات رسانه‌ای، دیداری رو در رو  با وزیر خارجه لیبی داشت.

جنگ داخلی لیبی، از زمان سرنگونی و کشته شدن معمار القذافی، در سال ۲۰۱۱ شروع شد. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

ماه گذشته نیز، یک هیئت بلندپایه نظامی از ترکیه برای دومین بار طی کمتر از یک سال برای گفت‌وگو و دیدار با مقامات این کشور به طرابلس سفر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار