النجباء: عراق به دوران پیش از تاسیس بسیج مردمی باز نخواهد گشت

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق تاکید کرد که این کشور به دوران پیش از تاسیس الحشدالشعبی باز نخواهد گشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق در سالروز تاسیس الحشدالشعبی عراق پیامی منتشر کرد.

او در توئیتی نوشت: با وجود آن که پیدایش بسیج مردمی در واکنش به تجاوزات، جنایات و تهدید‌هایی بود که صورت می‌گرفت و می‌گیرد و هدف از آن تداوم تروریسم علیه اکثریت مردم و سلب حقوق آنان و هدف قرار دادن اماکن مقدسه و وجود آنان و نیز ایجاد تغییرات جمعیتی در عرصه عراق بود، اما بسیج مردمی تاسیس شد تا بماند.

الشمری افزود: عراق هرگز به دوران پیش از تاسیس بسیج مردمی باز نخواهد گشت و اکثریت مردم بار دیگر زندگی در تهدیدات تروریستی و کشتار طائفه گرایانه و روز‌های خونین و جنایات پیاپی را نخواهند پذیرفت.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق تصریح کرد: درود بر کسی که فتوای تاسیس بسیج مردمی را صادر کرد، درود بر شهدای بسیج مردمی و فرماندهان آن و سلام بر مردان و مجاهدان بسیج مردمی در هر نقطه از خاک وطن.

«آیت‌الله سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی (۲۳ خرداد ۱۳۹۳ هجری شمسی) سه روز پس از حمله تروریست‌های داعش به عراق، فتوای جهاد کفایی را صادر کرد که به موجب آن سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) برای سازماندهی نیرو‌های داوطلب مردمی مبارزه با داعش شکل گرفت.

پس از این فتوا، در مدت کمی بیش از ۲ میلیون نفر از سراسر عراق برای حضور در جبهه‌های نبرد با داعش داوطلب شده و به دعوت ایشان لبیک گفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار