یورو ۲۰۲۰/ بلژیک شانس اول، رقابت تنگاتنگ بین روسیه و دانمارک در گروه B

تیم‌های بلژیک، روسیه، دانمارک و فنلاند در گروه دوم مسابقات جام ملت‌های اروپا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا شب گذشته با دیدار تیم‌های فوتبال ایتالیا و ترکیه آغاز شد. ایتالیا در بازی افتتاحیه جام با ۳ گل از سد ترکیه گذشت.

از امروز مسابقات گروه B جام ملت‌های اروپا هم آغاز می‌شود. گروه دوم این مسابقات می‌تواند از جذابیت‌های خاصی برخوردار باشد، زیرا تیم مدعی بلژیک در این گروه قرار دارد. تیم‌های بلژیک، روسیه، دانمارک و فنلاند در گروه دوم مسابقات جام ملت‌های اروپا قرار گرفته اند.  

معادلات صعود در گروه B کمی پیچیده است. اگر صعود بلژیک به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به مرحله بعد را قطعی شده بدانیم رقابت سختی بین روسیه و دانمارک به مرحلهبعدوجود خواهد داشت.

بلژیک؛ تیم اول جهان به دنبال کسب جام

شیاطین سرخ اروپا با هدایت "روبرتو مارتینز" در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شکست مقابل فرانسه (قهرمان جهان) از صعود به فینال بازماندند و در نهایت مقام سوم مسابقات را کسب کردند. بلژیک در جدیدترین رنکینگ جهانی اعلام شده از سوی فیفا در رده اول قرار دارد و باز هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

روملو لوکاکو ستاره تیم اینتر که در این فصل عنوان قهرمانی مسابقات سری آ ایتالیا را با این تیم کسب کرد، یکی از امید‌های گلزنی بلژیک در یورو خواهد بود. از طرفی کوین دی بروینه هافبک خلاق تیم منچسترسیتی که از نگاه اتحادیه بازیکنان لیگ انگلیس به عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره در این فصل انتخاب شد، در بازی اول بلژیک مقابل روسیه غایب خواهد بود. ادن هازارد بازیکن رئال مادرید هم با وجود اینکه در این فصل عملکرد جالبی از خود نشان نداد، اما همچنان یکی از بازیکنان تاثیرگذار بلژیک در یورو خواهد بود. در فاز دفاعی هم تیبو کورتوا دروازه بان مطمئنی برای بلژیک محسوب می‌شود، اما این تیم پس از خداحافظی کمپانی، در خط دفاعی از کیفیت قابل توجهی برخوردار نیست و شاید تنها نقطه ضعف شاگردان مارتینز در همین خط باشد.

روسیه؛ زیوبا و دوستان در اندیشه شگفتی سازی

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ تا مرحله یک چهارم نهایی بزرگ‌ترین رویداد جهانی نیز صعود کرد، اما در ضربات پنالتی شکست خورد. با این وجود یورو ۲۰۱۶ چندان برای روس‌ها دستاوردی نداشت و روسیه به دلیل آشوب هوادارانش مبلغ ۱۵۰ هزار یورو جریمه شد.

روس‌ها در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ که به قهرمانی اسپانیا ختم شد، به جمع ۴ تیم نهایی هم صعود کردند، اما نتوانستند به فینال برسند. آرشاوین ستاره روسیه در آن مسابقات بود.

زیوبا ستاره خط حمله زنیت که در رقابت‌های لیگ روسیه بالاتر از سردار آزمون آقای گل شد، یکی از امید‌های اصلی روس‌ها برای گلزنی محسوب می‌شود و چرچسوف (سرمربی روسیه) حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده است.

روسیه تنها وابسته به زیوبا نیست و چند بازیم خوب دیگر نیز در این تیم بازی می‌کنند. الکساندر گولووین هافبک خلاق موناکو مهندس خط میانی روسیه محسوب می‌شود و به نوعی همه چیز در این تیم به گولووین بستگی دارد.  

دانمارک؛ وارثان اشمایکل در اندیشه صعود

تیم ملی فوتبال دانمارک یکی از تیم‌های خاطره انگیز جام ملت‌های اروپا محسوب می‌شود که حتی در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را نیز کسب کرده است. دانمارک در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲ با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آلمان قهرمان شد. این بهترین نتیجه دانمارک در تمام مسابقات به حساب می‌آید.

سال ۱۹۹۲ پیتر اشمایکل دروازه بان اسطوره‌ای دانمارک یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم بود و در حال حاضر نیز کسپر اشمایکل به عنوان وارث پدرش وظیفه حفاظت از دروازه دانمارک را برعهده دارد.

دانمارک در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تیم دست و پا بسته‌ای نخواهد بود، زیرا بازیکنان با کیفیتی در این تیم حضور دارند که می‌توانند در ثانیه‌ای از بازی نتیجه را به نفع دانمارک تغییر دهند.

کریستین اریکسن بهترین بازیکن چند سال اخیر دانمارک امسال با اینتر عنوان قهرمانی سری آ ایتالیا را کسب کرد. یوسف پولسن بازیکن کلیدی لایپزیگ آلمان هم دیگر ستاره دانمارک محسوب می‌شود. دانمارک در خط میانی نیز می‌تواند روی هویبرگ هافبک تاتنهام حساب کند که معمولا در فصل گذشته بازیکن ثابت تیم مورینیو بود.

وضعیت دفاعی تیم ملی دانمارک هم فوق العاده است. حضور کریستین اریکسن مدافع چلسی که با این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا عنوان قهرمانی را کسب کرد نیز می‌تواند مزیتی برای دانمارک باشد. دانمارکی‌ها در خط دفاع سیمون کیائر (میلان)، وسترگارد (ساوتهمپتون) و دنیل واس را هم در اختیار دارند که فصل خوبی را با تیم‌های باشگاهی خود پشت سر گذاشته اند.  

 دانمارک در آخرین رنکینگ جهانی رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده است. این تیم را بالاتر از تیم‌هایی مثل آلمان و هلند قرار داده است.

فنلاند؛ تیمو پوکی امید مردم یک کشور

روی کاغذ با توجه به حضور بلژیک، روسیه و دانمارک در گروه B، شانس فنلاند برای صعود بسیار کم است و به نظر می‌رسد این تیم تنها باید به فکر آبروداری باشد.

یورو ۲۰۲۰ اولین حضور فنلاند در یک تورنمنت بزرگ محسوب می‌شود. تیم فنلاند خط هافبک پرتلاشی دارد که می‌تواند تیم‌های رقیب را اذیت کند، اما نباید از این تیم انتظار زیادی داشت، زیرا بازیکن خلاق در فنلاند کمتر پیدا می‌شود.

شاید تیمو پوکی شناخته شده‌ترین بازیکن فنلاند در یورو باشد. پوکی فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ عملکرد درخشانی با نوریچ در لیگ انگلیس داشت و توجه دوست‌داران فوتبال را به خود جلب کرد. پوکی با نوریچ دوباره در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر انگلیس حضور خواهد داشت.

گلن کامارا  دیگر بازیکن باکیفیت فنلاند محسوب می‌شود. کامارا با تیم گلاسکو رنجرز تحت هدایت استیون جرارد عنوان قهرمانی مسابقات لیگ اسکاتلند را کسب کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.