افتتاح ۱۳۹ پروژه جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی ۱۳۹ پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار‎ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر کرامتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران بااشاره به اینکه ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۰۶ نفر به‌صورت مستقیم افتتاح خواهد شد گفت: مهم‌ترین بخش این پروژه‌ها بحث آب و خاک بوده و ۱۰۵ پروژه از این تعداد در حوزه آب و خاک با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶۸۶ نفر خواهد بود.

او افزود: افتتاح طرح تولید و استحصال جلبک اسپیرولینا با ظرفیت ۹ تن در سال و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حوزه شیلات خواهد بود.

کرامتی به افتتاح طرح پرورش شترمرغ با ظرفیت ۷۰ راس نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال در شهرستان میاندوآب اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۰ پروژه نیز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که شامل سد‌های ملاتی و رسوب‌گیر در شهرستان‌های ارومیه، نقده، پلدشت و خوی می‌باشد.

از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی انتخاب شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.