رییس دانشگاه یزد:

بداخلاقی‌های علمی گریبانگیر جامعه علمی امروز است

قاسم برید لقمانی گفت: در حال حاضر، بداخلاقی‌های علمی گریبانگیر جامعه علمی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، قاسم برید لقمانی، رییس دانشگاه یزد در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان‌هایی برای جوامع علمی به همراه داشته است، گفت: مواجهه با این بحران، باب جدیدی را در آموزش و پژوهش، برگزاری همایش‌ها و گذراندن دروس و آموزش غیرحضوری باز کرده که باید به فال نیک گرفت و از ویژگی‌های این فضای مجازی بهره کافی را برد.

او افزود: یکی از مشکلات گریبان‌گیر حال حاضر جامعه علمی کشور بد اخلاقی‌های علمی در تدوین و تهیه مقالات، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری است که حرمت علم و دانش و دانشگاهیان و آموزش عالی کشور را خدشه‌دار کرده است.

برید لقمانی ادامه داد: نمونه این بداخلاقی‌ها در همایش‌های علمی و ارایه مقالات دیده می‌شود که قطعا داوران به این امر اهتمام ویژه داشته و با این موضوع به خاطر آینده آموزش عالی کشور برخورد کرده و خواهند کرد.

رییس دانشگاه یزد از تهیه و تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در کتابخانه‌ها و بایگانی‌ها خاک می‌خورند به عنوان دیگر مشکلات جامعه دانشگاهی یاد کرد و گفت: وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای به نگارش پایان نامه‌ها و رساله‌های تقاضا محور در دانشگاه‌ها دارد که امید است در آینده‌ای نزدیک، درصد قابل قبولی از آن‌ها در مسیر رفع معضلات موجود در صنعت کشور باشد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار