دستورالعمل‌های جدید پنتاگون برای مقابله با چین

پنتاگون به منظور مقابله با تهدیدات چین دستورالعمل‌های جدیدی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته با صدور بخشنامه‌ای از نیرو‌های نظامی آمریکا خواست تمرکز و آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات روز افزون چین بیشتر کنند.

آستین گفت: امروز روزی است که نیرو‌های نظامی و ارتش آمریکا باید به وظیفه خود عمل کنند. ما دستورالعمل‌هایی را برای نیرو‌های نظامی و ارتش آمریکا برای گسترش آمادگی خود تهیه کرده ایم که همگی در جهت تقویت استراتژی دفاع ملی تعریف شده است.

لوید آستین به منظور اجرای تمامی موارد این دستورالعملها، شخصاً پیگیر این موارد طبقه بندی شده است.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: بخش عمده‌ای از بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری پنتاگون برای سال ۲۰۲۲ به مقابله با چین اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین افزود: چین هر روز تهدیدات خود در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهد و به صورت بالقوه توانایی تهدید ساختار‌های بین المللی و منافع آمریکا در جهان را دارد.

معاون وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: وزارت دفاع آمریکا آمادگی دارد نه تنها از ابزار‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود برای دفاع و پشتیبانی از منافع آمریکا استفاده کند که حتی می‌تواند با قدرت نظامی خود مقابل هر گونه تهدید علیه امنیت ملی بایستد. این امر در مورد چین و دولت پکن هم صادق است.

مواردی از دستورالعمل‌های پنتاگون به منظور تقویت توان نظامی خود برای مقابله با تهدیدات چین به دلیل دارا بودن اطلاعات طبقه بندی شده فاش نشده است.

مقامات ارتش آمریکا هم در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کردند مقابله با چین و تهدیدات این کشور علیه منافع آمریکا در سراسر جهان از اولویت‌های نخست آن‌ها در آموزش نیرو‌های نظامی است.

گفته می‌شود برخی مقامات آمریکا خواستار گسترش سرمایه گذاری‌های نظامی به سایر شرکای منطقه‌ای و استراتژیک آمریکا در زمینه جنگ و مقابله با تهدیدات چین هستند.

این بخشنامه پنتاگون در حالی صادر شد که دولت جو بایدن در تلاش است حضور خود در اقیانوس آرام را گسترش دهد تا از این طریق حاکمیت پکن بر تنگه تایوان، از نقاط مورد مناقشه میان چین و واشنگتن را به چالش بکشد.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است ظهور چین قدرتمند طی دهه های آتی صلح آمیز نخواهد بود و تقابل واشنگتن و پکن اجتناب ناپذیر است. آمریکا به عنوان تنها هژمون نیمکره غربی، حاضر به پذیرش قدرت هم تراز خود در مناطق دیگر جهان نیست. از دیگر سو، پکن نیز به عنوان کشوری که دارای قدرت بالقوه بالایی است (جمعیت و ثروت زیاد) می تواند ارتشی قدرتمند تشکیل دهد (قدرت بالفعل) و حضور واشنگتن در منطقه شمال شرق آسیا را به چالش بکشد. 

مرشایمر معتقد است دریای چین جنوبی، تایوان و نیز دریای ژاپن (اختلافات توکیو و پکن بر سر جزایر این منطقه) مناطقی هستند که احتمال درگیری میان آمریکا و چین در آنها زیاد است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، چین ، لوید آستین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تو کره شمالی موندن اونوقت میخوان چین رو نابود کنن ؟
آخرین اخبار