روسیه: مسکو علاقه‌ای به افزایش فهرست کشور‌های غیردوست ندارد

سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت مسکو کاملا علاقمند است که فهرست کشور‌های غیردوست با این کشور کوتاه شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت مسکو علاقه‌ای به افزایش فهرست تعداد کشورهای غیردوست با این کشور ندارد و حتی خواستار کاهش تعداد آنهاست.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه «SVR» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به شما بگویم که روسیه کاملا علاقمند است که این فهرست کوتاه شود نه اینکه به تعداد کشورهای غیردوست اضافه کند.

او تأکید کرد: اینکه این یا  آن کشور به لیست اضافه شود یا از آن خارج شود، به آگاهی مخالفان و شرکا بستگی دارد. بهتر است با روسیه همکاری کنند و با آن در تضاد نباشند. این  موضوع در وهله اول به این مسئله بستگی خواهد داشت که آیا شرکا و مخالفان ما این واقعیت را درک می‌کنند که روسیه یک کشور واقعا مستقل است و از حق خود برای توسعه حاکمیت بر اساس ارزش‌های جهانی انسانی دفاع می‌کند. تلاش برای گفتگو با روسیه از موضع قدرت با استفاده از تحریکات دروغ و باج خواهی مجاز نیست و همکاری با روسیه بر اساس قوانین بین المللی و احترام متقابل و با توجه به منافع شرکا بسیار بهتر از دشمنی ورزیدن با آن است.

در ۱۴ ماه مه، پورتال رسمی اطلاعات حقوقی لیستی از کشور‌های غیردوست مورد تأیید دولت روسیه را منتشر کرد. در حال حاضر آمریکا و جمهوری چک نام دو کشور غیردوست روسیه است. بر اساس این فهرست جمهوری چک قادر نخواهد بود بیش از ۱۹ شهروند روسی و شهروندان کشور‌های ثالث را برای کار در سفارت خود استخدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار