نگاه مثبت دانشگاهیان به آموزش‌های الکترونیکی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت : نگاه دانشگاهیان به آموزش‌های الکترونیکی مثبت شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران که امروز (۱۹ خرداد) به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه آموزش عالی کشور طی سال‌های اخیر دستاورد‌های بزرگی داشته، گفت : اگر به تمام پهنه کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که آحاد جامعه در ایران به آموزش عالی دسترسی دارند و در هر استان یک و گا‌ها دو دانشگاه جامع و تعدادی دانشگاه و موسسات آموزش عالی داریم.

او گفت : در حال حاضر در تمامی زمینه‌ها و تخصص‌ها چه در حوزه آموزش‌های تخصصی و چه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی کشور تدریس صورت می‌گیرد و هر آموزش جدید تقاضا محوری که بخشی از جامعه، صنعت، دولت و بخش خصوصی به آن نیاز داشته باشد، به سرعت و با کیفیت راه اندازی می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: امروز می‌بینیم ده‌ها برنامه تقاضا محور از سوی بخش‌های مختلف به آموزش عالی کشور داده می‌شود تا بتواند بخشی از نیاز‌های کشور را حل کند.

او ادامه داد: دانشگاه‌های ما در برخی از برنامه‌ها و پژوهش‌ها در مرز‌های دانش هستند و تلاش دارند تا بتوانند به ارتقاء علمی کشور کمک کنند که در این بخش هم دانشگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده اند.

خاکی صدیق افزود: رتبه‌های بسیار خوب جهانی در چاپ مقاله داریم و در رشد تولیدات علمی هم وضعیت کشور بگونه‌ای است که نشان دهنده عملکرد موفق نظام آموزش عالی است.

او به ورود ادبیات دانشگاه فناور و کارآفرین به دانشگاه‌های کشور طی یک دهه گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند که این گفتمان مدت زمان زیادی نیست که به آموزش عالی ما وارد شده، اما در این مدت مراکز مرتبط با فناوری و کارآفرینی خوبی درتمامی دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده و در قالب دانشکده ها، پژوهشکده ها، مراکز رشد و فناوری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.