۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور اختصاص یافت

معاون کمیته امداد امام خمینی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده‌است که نقشی موثر در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جعفر صباغیان معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد امام خمینی در نشست با استاندار بوشهر بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال ۵۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها با سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در کشور ساخته می‌شود.

او ادامه دد: همچنین هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای ساخت مسکن شهری مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد امام خمینی  افزود: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده‌است که می‌تواند نقشی موثر در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش ایفا کند.

صباغیان عنوان کرد: امسال بودجه کمیته امداد از سوی مجلس شورای اسلامی افزایش ۱۰۰درصدی یافته است که در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش تاثیرگذار است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی کمیته امداد مردمی کردن این نهاد با استفاده از ظرفیت خیران است، گفت: معتقدیم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیاز جامعه هدف کمیته امداد بسیار زیاد و برآورده کردن آن‌ها مستلزم هزینه‌های فراوانی است که با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت‌های موجود قابل انجام است.

معاون حقوقی و پارلمانی کمیته امداد بیان کرد: به دنبال این هستیم که با پالایش خانواده‌های زیر پوشش و زمینه سازی برای توانمندسازی این خانواده‌ها، زمینه ورود خانواده‌هایی که نیازمند استفاده از حمایت‌های کمیته امداد هستند، انجام شود.

استاندار بوشهر هم با اشاره به ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان با همکاری کمیته امداد و استانداری، گفت: نهضت ساخت مسکن با مشارکت کمیته امداد و استانداری بوشهر ادامه دارد و مشکل مسکن خانواده‌های زیر پوشش در روستا‌های این استان تا پایان امسال برطرف می‌شود.

عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه تلاش مدیریت ارشد استان بوشهر بر تقویت حوزه اشتغال و کارآفرینی متمرکز است، بیان کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال نیز استان بوشهر جزو استان‌های پیش رو در عرصه ارائه تسهیلات به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل جدید کمیته امداد استان بوشهر نیز گفت: تلاش برای هم افزایی با دستگاه‌های خدمت رسان و خیران حقیقی و حقوقی و تقویت مددکاری اسلامی متناسب با نیاز‌های خانواده‌های زیر پوشش به عنوان یکی از برنامه‌های محوری در کمیته امداد استان پیگیری می‌شود.

محمدرضا میری افزود: همچنین به دنبال برون سپاری بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد هستیم تا زمینه ارائه خدمات بهینه و با کیفیت فراهم شود.

او عنوان کرد: استفاده از نخبگان و جامعه علمی استان بوشهر به عنوان یک سرفصل مهم کاری دنبال می‌شود.

در این نشست محمد رضا میری به عنوان مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر معرفی و از خدمات احمد لطفی قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.