استاندار هرمزگان خبر داد؛

تولید سالانه بیش از ۴۵ هزار تن مرغ در هرمزگان/تامین ۳۰ درصد مرغ هرمزگان از استان‌های دیگر

استاندار هرمزگان گفت: سالانه ۴۵ هزار و ۳۶۰ تن مرغ در هرمزگان تولید می‌شود که بخشی از نیاز مرغ شهروندان از استان های فارس، اصفهان و تهران تامین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی  استاندار هرمزگان در کارگروه امور زیربنایی استان با اشاره به تولید سالانه ۴۵ هزار و ۳۶۰ تن مرغ گفت: با توجه به نیاز ۷۲ هزار و ۲۸۰ تنی سالانه مرغ استان، اکنون به تولید ۲۶ هزار و ۹۲۰ تن دیگر نیاز است.

فریدون همتی  با اشاره به تامین سی درصد از نیاز  مرغ شهروندان هرمزگان از استان های همسایه گفت: با مجوز‌های صادر شده و بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام، سه هزار و ۱۴۷ تن به تولید این محصول اضافه می‌شود.

او افزود: در زمینه گوشت قرمز، نیاز سالانه استان ۲۱ هزار و ۳۶۰ تن است و با توجه به تولید ۱۰ هزار و ۵۲۴ تن در استان، به تولید ۱۰ هزار و ۸۳۶ تن دیگر نیاز است.


بیشتر بخوانید؛


استاندار هرمزگان گفت: با مجوز‌های صادر شده ۱۰ هزار و ۳۱۶ تن به تولید جدید در آینده اضافه می‌شود.

همتی در خصوص تولید و نیاز به شیر در استان نیز گفت: ۱۱۳ هزار و ۹۲۰ تن نیاز سالانه استان به شیر است که با تولید ۲۹ هزار و ۵۹۵ تن، به ۸۴ هزار و ۳۲۵ تن نیاز است.

اوگفت: ۱۹ هزار و ۸۱۰ تن با بهره برداری از طرح‌های در حال اجرا به تولید شیر استان افزوده می‌شود و نزدیک به ۶۵ هزار تن دیگر ظرفیت سرمایه گذاری تولید شیر در استان وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: در زمینه تولید تخم مرغ نیز ۲۱ هزار و ۳۶۰ تن نیاز سالانه استان است که به تولید ۱۹ هزار تن دیگر نیاز است.

همتی افزود: دو هزار و ۳۰۰ تن میزان تولید فعلی تخم مرغ در هرمزگان است که دو هزار و ۴۹۶ تن دیگر با تکمیل طرح‌های در حال اجرا به تولید افزوده می‌شود.

او با تاکید بر لزوم مکان یابی برای فعال سازی ظرفیت تولید این اقلام توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: مجوز‌های فعالیت در این زمینه باید از دستگاه‌های مسئول اخذ و مجوز‌های آماده شده در اختیار سرمایه گذار متقاضی قرار بگیرد.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به الگوی مصرف سالانه گوشت قرمز، مرغ، شیر و تخم مرغ در هرمزگان، با سرمایه گذاری در این زمینه ها، اشتغال خوبی ایجاد می‌شود.

در این جلسه ۳۴ مورد تقاضا برای ایجاد واحد‌های جدید در این نشست بررسی شد و ۱۰ مورد به تصویب رسید.

انتهای خبر / ز

برچسب ها: مرغ ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.