یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به منظور فروش بهتر سهم‌های سهام عدالت لازم است فضای بازار سرمایه را از حالت نامتعارف خود خارج شود.

علی احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح راهکاری به منظور برداشته شدن موانع از مسیر فروش سهام عدالت، اظهار کرد: در کشور ما بازار سرمایه ساختار  محدودی دارد، متاسفانه این محدودیت‌ها به واسطه برخی از نهاد‌ها به خصوص نهاد ناظر ایجاد شده است.

او افزود: تفکر تمامیت گرایی که در جامعه وجود دارد با ذات فعالیت در بازار‌های مالی منافات دارد، به نظر می‌رسد فعالان بازار سرمایه باید کمی آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون برای نگه داشتن شاخص هزینه‌های چندین هزار میلیارد تومانی پرداخت می شود در حالی که هنوز هم بسیار از سهم‌ها با زیان مواجه هستند، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، نوساناتی که در بورس به وجود آمده عاملی شده تا نماد‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

احمد زاده اصل گفت: نیاز است که فضای بازار سرمایه را  از حالت نامتعارف خود خارج سازند به گونه‌ای که تعادل در وزنه عرضه و تقاضا بر قرار شود آن وقت است که می‌توان انتظار داشت که سهم‌های پرتفوی سهام عدالت در فروش با مشکلی بر نخورند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: زمانی که سهام عدالت آزاد شد عملا مسئولان مربوط زیر ساخت  لازم را مهیا نکرده بودند به طوری که همین مسئله سبب شد تا بازار نسبت به چنین رخ دادی واکنش نشان دهد، در حالی که اگر زیر ساخت‌ها مهیا بود سهام عدالت می توانست به راحتی نقدینگی را در بازار سرمایه تزریق کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مسئولان وقتی سهام عدالت را وارد بازار کردند باید مکانیزم عرضه و تقاضا را نیز رعایت می‌کردند، اما در این امر  موفق عمل نکردند. روش مزایده‌ای به سبب فروش بلوکی برای سهام عدالت مناسب نیست، زیرا باز هم سبب برهم ریختن بازار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار