درخواست گروه‌های طرفدار صلح برای لغو فوری قرارداد تسلیحاتی آمریکا با رژیم صهیونیستی

برخی گروه‌های طرفدار صلح و حامیان مردم مظلوم فلسطین در بیانیه‌ای از مقامات کاخ سفید خواستند قرارداد تسلیحاتی خود با صهیونیست‌ها را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، طرفداران صلح و حامیان مردم فلسطین در آمریکا در بیانیه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند قرارداد ۷۳۵ میلیون دلاری فروش بمب‌های هدایت شونده به رژیم صهیونیستی را هر چه سریعتر لغو کند.

بر این اساس، هویدا آراف، رییس کمیته فلسطین در انجمن حقوقدانان و حامیان مردم فلسطین در آمریکا گفت: ما آگاهانه در حال انتقال سلاح به رژیمی هستیم که نه تنها متهم به تجاوزگری، که محکوم به نقض آشکار حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی است.

آراف در ادامه تاکید کرد: دولت آمریکا نه تنها با حمایت‌های مالی خود از رژیم صهیونیستی که با پشتیبانی همه جانبه از این رژیم آن را از هر گونه مسئولیت پذیری و پاسخگویی در قبال کشتار مردم فلسطین دور نگه داشته است.

ائتلافی متشکل از ۱۰۰ گروه از حامیان مردم فلسطین در آمریکا از جمله "صدای یهودیان برای صلح"، "کلیسا‌های صلح خاورمیانه"، برخی گروه‌های سیاسی متمایل به دموکراتها، "جنبش طلوع آفتاب" و برخی دیگر از گروه‌های مردم نهاد در بیانیه‌ای رسمی خواستار توقف حمایت‌های مستقیم بایدن از رژیم صهیونیستی شدند.

در این بیانیه آمده است: فروش تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی نشانه حمایت آشکار آمریکا از رفتار‌های ضدبشری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف است.

این گروه‌ها در این بیانیه همچنین تاکید کردند: همکاری دولت بایدن با رژیم صهیونیستی به ویژه در جریان جنگ اخیر با مردم فلسطین به خوبی زوال اخلاق سیاسی و بین المللی دولتمردان این کشور را نشان می‌دهد و نشانه‌ای آشکار از حمایت‌های همه جانبه کاخ سفید از نقض حقوق بشر فلسطینیان توسط صهیونیستهاست.

در متن این بیانیه به صراحت آمده است که در جنگ اخیر میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی استفاده شده است.

پیش تر نیز شماری از برجسته ترین استراتژیست های آمریکایی با صدور نامه ای خواهان توقف حمایت واشنگتن از تل آویو در کشتار مردم مظلوم فلسطین شده بودند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار