تقابل پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات هوایی رژیم صهیونیستی

پدافند هوایی ارتش سوریه به منظور مقابله با حملات هوایی رژیم صهیونیستی فعال و چندین موشک را ساقط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در حمص و دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار دادند که پدافند هوایی ارتش سوریه توانست چندین موشک جنگنده‌های صهیونیستی را که از سمت لبنان شلیک شده بود، منهدم کند.

بر اساس اعلام منابع خبری سوریه‏، ۹ فروند جنگنده متجاوز صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان به سمت اهدافی در شهر‌های حمص و دمشق راکت شلیک کردند.

از سوی دیگر، همزمان صدای چندین انفجار در حومه لاذقیه نیز شنیده شده است.

بر اساس اعلام برخی منابع سوری انفجار صورت گرفته در لاذقیه نیز احتمالا بر اثر حملات هوایی اسرائیل رخ داده است.

پدافند ارتش سوریه در آسمان دمشق، حمص، صافیتا، حماه و لاذقیه فعال شد.

تحسین حلبی، کارشناس مسائل سیاسی سوریه نیز گفت: این حمله حبابی بیش نیست که نتانیاهو در پایان حکومت ۱۲ ساله اش انجام داده است.

وزارت دفاع سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که جنگنده‌های اسرائیلی با پرواز بر فراز آسمان لبنان برخی اهداف مشخص شده در منطقه «الوسطی» استان حمص و «الجنوبیه» را هدف قرار دادند که پدافند ارتش سوریه نیز موفق شده است تعدادی از موشک‌های شلیک شده را ساقط کند.

بیانیه ارتش سوریه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به خاک سوریه ناکام ماند.

در بیانیه ارتش سوریه همچنین آمده است: ساعت ۲۳ و ۳۶ دقیقه سه شنبه (به وقت محلی) جنگنده‌های متجاوز صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان اهدافی را در منطقه مرکزی و جنوب سوریه هدف حمله قرار دادند.

منطقه مرکزی سوریه شامل استان‌های حمص و حماه و منطقه جنوبی این کشور شامل استان‌های دمشق، قنیطره، سویدا و درعا است. ارتش سوریه به طور دقیق اعلام نکرد که اهداف مورد حمله دشمن در کدامیک از این استان‌ها بود.

در بخش دیگر بیانیه ارتش سوریه آمده است: سامانه پدافند هوایی ارتش بلافاصله فعال شده و در واکنش به موقع، بیشتر موشک‌های دشمن صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرد. ارتش سوریه در پایان بیانیه مختصر خود اعلام کرد که این حمله دشمن تنها خسارات مادی بر جا گذاشته است.

این حملات اولین و آخرین حملات رژیم صهیونیستی به سوریه محسوب نمی‌شوند و این نقض قوانین حقوق بشری بار‌ها و بار‌ها تکرار شده است که حتی شامل تلفات جانی نیز بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
وقتی این اخبار را می شنوم خونم به جوش می آید و با خود می گویم چرا مردم سوریه یک موشک را با ۱۰ موشک جواب نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
انشاله به زودی میشنویم کل حملات کودک کش دفع شدچرا پدافند هوایی لشگر اسلام تا حدی نیست که در برابر ملعبه های رژیم کودک کش بر آید. جوانان انقلابی باید تلاش مضاعف کنند .
آخرین اخبار