بهره‌برداری از فاز اول آرامستان جدید شهر کرمان

شهردار کرمان گفت: فاز اول پروژه آرامستان جدید کرمان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در بازدید از پروژه بهشت کریمان، روند پیشرفت عملیات عمرانی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مطالبات مردم شهر کرمان از شهرداری، انتقال آرامستان به مکان جدید، از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در این دوره بوده است.

او با تأکید بر حفظ پردیسان قائم (عج) و جلوگیری از پیشرفت آرامستان قدیم در این پردیسان افزود: به همین منظوربهشت کریمان به‌سرعت در حال آماده‌سازی است و تمام نیرو‌های عمرانی شهرداری‌های مناطق و سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری، برای پیشبرد اقدامات، در این آرامستان مستقر هستند.

شهردار کرمان، از افتتاح بهشت کریمان به‌زودی خبر داد و افزود: با سرعت‌بخشیدن به عملیات عمرانی در بهشت کریمان (آرامستان جدید)، رفع نواقص و تکمیل بخش‌هایی از آن، فاز اول این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

عالم‌زاده، کاشت و توسعۀ فضای سبز در این مجموعه را از اقدامات ضروری برشمرد و گفت: این آیتم در مجموعه در حال پیگیری است و باید به‌طور کامل اجرا شود.

او، تکمیل مبلمان شهری و روشنایی بهشت کریمان آرامستان جدید) را نیز ازجمله اقدامات مورد نیاز برای بهره‌برداری دانست و افزود: عملیات عمرانی برای آماده‌سازی اولین گلبرگ آرامستان جدید، ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار کرمان، با بیان اینکه کل پروژه به‌همراه تمام گلبرگ‌های آن، براساس افزایش جمعیت، تعداد متوفیان و نیاز شهر، به مرور زمان تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر، پروژه آماده بهره‌برداری است، اما همانند آرامستان فعلی، کل پروژه به‌تدریج تکمیل خواهد شد.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه تکمیل آرامستان قدیمی نیز به مرور زمان بوده و آرامستان جدید نیز به همین روال و براساس نیاز شهر تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر، با بهره‌برداری از فاز اول این پروژه، متوفیان در بهشت کریمان دفن خواهند شد.

او اظهار امیدواری کرد:شرکت‌های خدمت‌رسان ازجمله آب، برق، گاز و مخابرات برای فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در بهشت کریمان با شهرداری کرمان همکاری کنند تا شهروندان برای حضور در این آرامستان با مشکل مواجه نشوند.

شهردار کرمان افزود: در طرح آرامستان جدید، در مجموعه دایره قوس میدان، ۲۲ گلبرگ در دایره اول و ۳۸ گلبرگ در دایره دوم دیده شده که هم‌اکنون گلبرگ ۲۰۱ با ۸ هزار صورت قبر در حال آماده‌سازی است.

بهشت کریمان (آرامستان جدید شهر کرمان) مجموعه‌ای با وسعت ۴۰۰ هکتار است که در فاصلۀ ۱۰ کیلومتری از بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و در نزدیک‌ترین نقطه به آرامستان فعلی و پشت کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) قرار دارد.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: آرامستان ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.