رهاسازی بچه‌ماهی‌ها در تالاب بین‌المللی شادگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: ۳۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی این شهر رها سازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم مجدمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی این شهر رها سازی شد، گفت: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان ادارات و جوامع محلی روستای صراخیه بخش خنافره برگزار و حفظ ذخایر آبزی و توانمندسازی جوامع محلی از اهداف پروژه رهاسازی بچه ماهی در تالاب بین‌المللی شادگان است.

او هدف از این کار را افزایش ذخایر آبزی، توانمندسازی جوامع محلی از نظر اقتصادی و تامین معاش و افزایش توان تولید پروتئین جامعه دانست و افزود: بچه ماهی‌های رهاشده متناسب با محیط شرایط محلی شادگان است و در تلاش هستیم که تالاب بین‌المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.

مجدمی بیان داشت: این گونه طرح‌ها در گذشته نیز انجام شده و نتایج خوبی داشته است و از جوامع محلی انتظار داریم در نگهداشت و حفاظت از تالاب‌ها تلاش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با اشاره به صید غیرقانونی با استفاده دستگاه الکتروشوکر تصریح کرد: چند سالی است که این گونه صید‌ها در آب‌های تالاب‌ها به صورت غیرقانونی صورت می‌پذیرد که اثرات زیانباری بر آبزیان و خصوصا تالاب‌ها داشته است و باعث کاهش ذخایر آبی شده است.

او در پایان گفت: به منظور برخورد با افراد متخلف، از مردم و جوامع محلی در تالاب‌ها می‌خواهیم در این زمینه با نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شادگان همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.