سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

تعامل دوسویه با اصحاب فرهنگ و رسانه یک ضرورت است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشبرد اهداف و فعالیت‌های نهاد فرهنگ و ارشاد وابسته به تعامل با اصحاب فرهنگ و رسانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  یوسف امینی سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف بعد از معرفی خود به محور‌های عمومی و اختصاصی این وزارت خانه پرداخت و گفت:  طبق قانون ۳۶ نوع مجوز از این وزارت خانه صادر می شود که باید محقق شود و ۳۷ وظیفه خاص برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده که از طریق اعمال سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ابزار‌هایی که صادر می‌شود انجام می‌گیرد.

او افزود:واگذاری مسئولیت‌ها به بخش‌های غیر دولتی، تمرکز زدایی از مرکز استان و توجه باظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان ها، توجه و برنامه ریزی برای کشف استعداد‌های جوان و پرورش استعداد‌ها، حمایت از هنرمندان بخصوص در شرایط کرونایی، تفاهم نامه‌های مختلف با دیگر دستگاه‌های اجرایی، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت خیرین و فعالیت‌های دینی و صادرات کالا ها‌ی فرهنگی و هنری از محور‌های اصلی این وزارت خانه است.

واگذاری مسئولیت‌ها به بخش‌های غیر دولتی

سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: تا جایی که قانون اجازه دهد برنامه‌ها را با نظارت اداره کل ارشاد به انجمن‌ها واگذار می‌کنیم. 

  امینی بیان کرد: توسعه اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر، صنایع خلاق و حمایت از تولیدات فرهنگی مثل کتاب، تابلو‌های هنری، فیلم‌سینمایی از برنامه های آینده این وزارت خانه است.

تمرکز زدایی از مرکز استان و توجه باظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان ها

او تصریح کرد: عدالت فرهنگی و ایجاد توازن در فعالیت‌ها و رویداد‌های فرهنگی بین شهر مشهد و شهرستان‌ها باید صورت گیرد.

سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی تأکید کرد: همانطور که می‌دانیم خراسان رضوی پیشرو فرهنگ و هنر در کشور است و طبق این شهر‌های خلاق فرهنگی و هنری خراسان معرفی شده اند.نیشابور و تربت حیدریه در حوزه ادبیات، شهرستان قوچان در موسیقی و شهر مشهد در رسانه مقام آورده اند.


           بیشتر بخوانید



توجه و برنامه ریزی برای کشف استعداد‌های جوان و پرورش استعداد‌ها

امینی اظهار کرد: یکی از برنامه های این وزارت‌خانه  شناسایی استعدادهای جوانان خواهد بود زیرا روحیه جوان همراه با نوآوری و ابتکار است و میدان دادن به جوانان در این حوزه موثر است.

حمایت از هنرمندان بخصوص در شرایط کرونایی

او افزود: حمایت از هنرمندان در گذشته انجام می‌شده است و همچنین سعی میشود همه هنرمتدان عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار  در حمایت از هنرمندان تخصیص یافته و دوازده هزار هنر کارت تاکنون صادر شده است.در رویکرد حمایتی اداره ارشاد از طریق سامانه رصد، اشتغال هنرمندان در مراکز هنری پیگیری می‌شود.

تفاهم نامه‌های مختلف با دیگر دستگاه‌های اجرایی

امینی بیان کرد: شهرداری‌ها، آستان قدس رضوی و حوزه‌های علمیه از مهمترین دستگاه های اجرایی است که می‌توان با آنها تفاهم نامه امضا کرد. از جمله این تفاهمات، قرارداد با شهرداری است که می‌توان به ایجاد خیابان هنر اشاره کرد. لازم به ذکر است این طرح چهارشنبه ساعت ۷ بعدازظهر اولین فاز آن در خیابان جانباز افتتاح می‌شود.

برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت خیرین و فعالیت‌های دینی

او تصریح کرد: مدرسه‌های خیریه‌ای، بیمارستان‌های خیریه ای، کتابخانه‌ها و مراکز بهداشتی خیریه‌ای در خراسان بیشتر از بقیه شهر‌ها و استان هاست و این نشان دهنده ظرفیت بالای خراسان در این حوزه است.

صادرات کالا ها‌ی فرهنگی و هنری از استان

سرپرست اداره کل ارشاد خراسان رضوی  تأکید کرد: مصداق  رویکرد جدید اداره ارشاد، حمایت از ظرفیت‌های فرهنگی خراسان است که از جمله‌ی این صادرات فرهنگی می‌توان به صادارت آثار منتشره اشاره کرد.

امینی اظهار کرد: با تسهیلات انجام شده صادرات کتاب و محصولات فرهنگی به افغانستان و عراق در سال گذشته بالغ بر هزارو ۵۴۴ میلیارد تومان برای استان ارز آوری داشته است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۲۱:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
حالا مدیر قبلی چه گلی به سرمون زد که آقای امینی بخواد بزنه ...والا
آخرین اخبار