خطرناک‌ترین آجیل‎‌ها برای سلامتی را بشناسید

یک متخصص تغذیه تاکید کرد که برخی از انواع آجیل‌ها برای بدن انسان بسیار خطرناک هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روسی "Zevzda" شوبینا متخصص تغذیه روس می‌گوید: انواع مختلفی از آجیل‌ها به ویژه بادام زمینی، بادام و ماکادمیا برای سلامت انسان می‌توانند خطرناک باشند.

شوینا افزود: اگر بخواهیم در مورد مضرات آجیل صحبت کنیم، در وهله اول من بادام زمینی را نام می‌برم؛ زیرا آن‌ها اغلب حاوی آفلاتوکسین، ماده سمی تولید شده توسط قارچ هستند که می‌توانند سرطان زا باشند و باعث تاخیر در رشد انسان شوند. همچنین ممکن است از قدرت سیستم ایمنی بدن بکاهند و آن را در معرض عفونت قرار دهند. 

این متخصص توضیح داد: بادام نیز می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا "یکی از رایج‌ترین مواد حساسیت زا در میان آجیل هاست. آجیل ماکادمیا نیز به همین شکل؛ زیرا از همه انواع آجیل چرب‌تر است.

او گفت: بهترین و سالم ترین انواع آجیل‌ها گردو، بادام هندی با کمترین کالری و بیشترین میزان پروتئین و فندق، که حاوی درصدد بالایی از منیزیم است، هستند

در همین حین شوینا تأکید کرد: همه آجیل‌ها به نوبه خود خوب و سالم هستند و میزان مجاز ۲۰ تا ۴۰ گرم آجیل به عنوان میان وعده، نمی‌تواند زیان آور باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
آدم حسابی آخه آجیل گیر ما میاد که بخوریم،شوما بده ما می خوریم خطرناک هم باشه طوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خیالتون راحت ما دیگه اصلاً نمیتونیم آجیل بخریم . آخرین باری که راحت و بدون نگرانی آجیل خوردیم یادمون نیسات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اصلا گیرمون میاد ک مواظب باشیم چی بخوریم چی نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
وای جی سی جون زیاد نگران مضرات آجیل نباش . به لطف این دولت آپول آجیل نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
لطفاً ماکادمیا رو ترجمه کنید: فندق
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۲:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
اولا آجیلی خطرناک نحسوب میشود که مانده و کهنه باشد دوماً بادام زمینی در پوست قهوه ای آن منابع آلودگی وجود دارد ... همچنین در صورتیکه اقدام به خرید آجیل تازه می کنید بهتر است قبل از مصرف به مدت یک هفته در پاکت دربسته در فریزر و دمای منفی 18 درجه نگهداری شود تا عوامل باکتریایی و یا تخم و لارو آفات از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
با نابود شدن ارزش ریال نفس کشیدن هم ضرر دارد عمو یادگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
اجیل گرون بود خطرناکم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تو ایران آجیل بیشتر سکته میاره تا سرطان! در هر صورت نتیجه یکیه اونم مرگ! افاضات شوبینا به درد مردم کشورشون میخوره، با این قیمتای نجومی چند وقت دیگه آجیل هم به خاطره ها میپیونده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
جناب کلا تمامی اجیلها که ما مردم ایران که از طبقه ضعیف جامعه هستیم خوراک سمی مهلک برماست چرا که نبود درآمد مناسب نسبت به تورم باعث غصه و ناراحتی است حتی فکر کردن به ان هم همین سم را در بدن آشکار کرده و باعث سرطان قند خون وهزاران درد بی درمان میشود اما برای مسئولین وژنهای خوب مانند دواست
Chile
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
گوشت خطرناک مرغ خطرناک اجیل خطرناک!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
طرف دو متر قدش بود یکمتر پهنای مابین شانه هاش بود 100 عمر کرد و مداوم هم انواع اجیلها رو زمان قدیم می خورد سرطان هم نگرفت شب خوابید صبح بیدار نشد مرد به رحمت خدا رفت الان خطرناک ترین چیز برای انسانها بی پولی بی درآمدی و گرانی آجیلهاست که نمی تونند مداوم بخرن نوش جانشون کنند فقط ثروتمندان می توانند مداوم آجیل بخورند همگیشونم سرو مورو گنده هستند از اوناییم که آجیل نمی خورند سالمتر و شادابتر و با نشاط ترند جک مسخره ایی گفتی نقل آجیل خطرناک افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار