موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

حدود ۳۰ میلیون مرد و ۲۹ میلیون زن واجد شرایط رأی دادن هستند

ستاد انتخابات کشور گفت: در کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تعداد واجدین شرایط رأی دادن اظهار کرد: در کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ان شاء‌الله شاهد حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از مجموع واجدین شرایط رأی دادن، ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند؛ همچنین آمار رأی اولی‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره افزایش تعداد صندوق‌های رأی در این دور از انتخابات به خاطر تداوم بیماری کرونا در کشور گفت: امسال شرایط کشور به لحاظ بیماری کرونا خاص و ویژه است و برای همین، ستاد انتخابات کشور افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رأی را به عنوان مکانیسمی برای جلوگیری از تجمع و شلوغی رای دهنده در شعبه‌های اخذ رأی در دستور کار قرار داده است؛ در کنار افزایش شعبه‌های اخذ رأی، شعبه‌های سیار هم برای اخذ رأی از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تعرفه‌های ارسال شده به استان‌ها و تفاوت تعرفه‌های چهار انتخابات نیز گفت: تعرفه‌های انتخابات هر یک از چهار انتخابات (ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری) بر اساس تعداد افراد مورد نیاز طراحی و چاپ شده است.

موسوی با تشریح اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در واقع برای انتخابات ریاست جمهوری که نیاز به انتخاب یک نفر است، در تعرفه آن فقط جای نوشتن اسم یک نفر در نظر گرفته شده است، اما در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که برای تهران ۳ نفر و سایر استان‌ها یک نفر است، تعرفه متناسب با آن طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برای هر کدام از حوزه‌های انتخابیه یک نفر انتخاب خواهد شد که تعرفه آن نیز متناسب با آن یک نفر تعریف شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: طبق قانون برای شورا‌های شهر و روستا، تعرفه‌ها به خاطر تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها متفاوت خواهد بود.

وی در این خصوص گفت: متناسب با جمعیت شهر‌ها و روستاها، شورا‌های سه نفره، پنج نفره، هفت نفره، نه نفره، یازده نفره، سیزده نفره، پانزده نفره و در نهایت در شهر تهران ۲۱ نفره داریم، بنابراین اندازه تعرفه‌ها متناسب با اعضای شورای شهر‌ها و روستا‌ها متفاوت خواهد بود و آن جایی که اسم نامزد‌ها نوشته می‌شود، تعدادشان متناسب با اعضای اصلی آن شورا است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباه برگزاری انتخابات الکترونیک شورا‌ها در کلان شهر‌های کشور گفت: در ۲۴ مرکز استان کشور به غیر از استان تهران انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و برای همین، تعرفه کاغذی و صندوق‌های معمول در این شهر‌ها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم در روز ۲۸ خرداد ماه امسال شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم و انشاءا... جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی در کشور شکل گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
30میلیون مردو29میلیون زن واجدشرایط رای دادن هستندچه اصراری دارن کاندیداهامیگن خانم هاراحمایت میکنند.اجازه خانم هاکه دست شوهرشونه.تضمین میکنم بعدازشش ماه ازکابینه بندازنشون بیرون بگن توکالای غیراساسی واردکردی حتی طرح پوشش خانم های خانه دارهم روهواگفتن.بیمه تکمیلی هم روهواگفتن وگرنه همین الان بدهی دولت به تامین اجتماعی صفربود.مسکن ملی هم روش حساب بازنکنیدآب وبرق وگازکم هست هزینه ازدواج وتحصیل وغیره هم بالاهست تهش بایدهمه راراهی فنی وحرفه ای کنندبن کالاهم کشکه عین سبدکالاوکوپن وازاین دست حرف ها.
Canada
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
اول واکسن بعد رای حضوری نداریم 24ملیون پول بستری در بیمارستان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
شرمنده من نیستم
Iran (Islamic Republic of)
نادرپیری
۱۸:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
چرا از آمار بیکار ۵۵ساله فاقد هرگونه درآمد ۲۳ماه حضور در جبهه بعد از چندین سال اقدام به پرونده جانبازیم رفتم هیچگونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
من اگر آنلاين هم ميشد راي داد شركت ميكردم اما حضوري مي ترسم از كرونا. واقعا حضوري نمي تونم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۷:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
من قطعاً در انتخابات رای می دهم چون شرکت در انتخابات تکلیف شرعی من است و آینده کشورم را می سازم.
United States of America
Polat elemdar
۱۸:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
از طرف منم بساز
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
اگه قرار باشه این جمعیت برای رای دادن بیاد از فردا آمار مرگ و میر کشور میشه مثل هند.ما که مثل شما مسئولین اسپونتیک و فایزر نزدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
غصه نخور و نترس نمیمیری
آخرین اخبار