حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی از حدود ۴۹ هزار زن سرپرست خانوار

کمیته امداد آذربایجان‌غربی ۴۸ هزار و ۹۷۹ نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت حمایت قرار داده و خدمات متعدد حمایتی به آنان ارائه می‌کند.

مهدی سهیلی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار‎ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،‏ گفت: این نهاد حمایتی ۴۸ هزار و ۹۷۹ نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت حمایت قرار داده و خدمات متعدد حمایتی به آنان ارائه می‌کند.

او ادامه داد: وقتی بستر جامعه به لحاظ اجتماعی و اقتصادی آمادگی لازم را داشته باشد محرومیت نه تنها رشد نمی‌کند بلکه اقدامات حمایتی این نهاد مددجو را به سمت توانمندسازی هدایت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر نسبت جمعیت مددجویان تحت حمایت این نهاد به جمعیت کل استان ۵ درصد است و نسبت خانوار مددجویی تحت حمایت به کل خانوار استان ۹ درصد است.

سهیلی اظهار کرد: تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی، اعم از مددجویان کمک معیشت بگیر و مددجویان تبصره ۱۴، از ۸۸ هزار و ۴۴۷ خانوار در سال ۹۸ به ۹۰ هزار و ۹۲۳ خانوار در سال ۱۳۹۹ رسید که ۳ درصد رشد داشته است.

او یادآور شد: بررسی اجمالی پرونده افراد تحت حمایت نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از افراد تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که ۳۴ درصد آنان به دلیل فوت سرپرست، ۱۴ درصد به دلیل از کارافتادگی، ۶ درصد به دلیل طلاق و ۲ درصد به دلیل هم خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.