رضایی:

وظیفه مهم مجریان انتخابات امانت‌داری و صیانت از آراست

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس تاکید کرد که از مهمترین وظایف مجریان انتخابات، امانتداری و صیانت از آرای مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الله رضایی در حاشیه بازدید از فرمانداری و بررسی نحوه فعالیت هیئت اجرایی انتخابات شهرستان سپیدان و در جمع اعضای این هیئت، گفت: رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت چهار مؤلفه ضروری مورد نظر همه دستاندرکاران و مجریان انتخابات است و با تمام توان تلاش خواهیم کرد با تعامل و همکاری هیأت‌های اجرایی و نظارت، انتخابات ۲۸ خرداد ماه در استان فارس با رعایت کامل این مؤلفه‌ها برگزار شود.

او افزود: بهره گیری از تجارب انتخابات ادوار گذشته از سوی هیأت‌های اجرایی و دستاندرکاران انتخابات می‌تواند در دستیابی به اهداف رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات نقش اساسی و تأثیرگذاری ایفا کند.

رضایی، امانت داری و صیانت از آراء مردم را بزرگترین هدف مجریان انتخابات توصیف و اضافه کرد: غفلت از امانتداری یا جانبداری از فرد یا افراد موجب سلب اعتماد مردم از مجریان و دست اندرکاران انتخابات خواهد شد و بنابراین ستاد انتخابات استان فارس این موضوع را از سوی هیچ فردی و به هیچ عنوان برنخواهد تابید.

دبیر ستاد انتخابات استان فارس از رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان اساسی و تأثیرگذار در جوامع مبتنی بر مردم سالاری یادکرد و افزود: قدرت در دنیای امروزی به دلیل وجود و حضور رسانه‌های مختلف به خصوص فضای مجازی گسترش یافته و پراکنده شده اند تا آنجا که با ارسال یک پیام یا تصویر یا فیلم کوتاه ممکن است فضای جامعه دستخوش تغییر و تحولات اساسی شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس همچنین تأکید کرد: با توجه به پاندمی بیماری کوید ۱۹ در جهان و در کشور ما نقش رسانه‌ها و به خصوص فضای مجازی بیش از پیش در تمام حوزه‌های حاکم بر جوامع به خصوص در فضای انتخاباتی حاضر نقشی اثرگذار و حساس است و به همین دلیل نیز دستاندرکاران و مجریان انتخابات باید بیش از پیش به نقش برجسته رسانه‌ها در فضای کنونی جامعه اشرافیت و تسلط داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان همچنین به اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات شهرستان‌های فارس توصیه کرد که بررسی‌ها و دقت لازم در تعیین شعب اخذ رأی با در نظر گرفتن سهولت دسترسی رأی دهندگان به شعب، رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های ابلاغی ستاد انتخابات کشور و ستاد مدیریت بیماری کرونا و همچنین آموزش دقیق عوامل اجرایی و دستاندرکاران انتخابات را در دستور کار خود داشته باشند.

رضایی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایری، یادآورشد: همزمانی این دو انتخابات نیازمند دقت و حساسیت بیشتری از سوی همه هیأت‌های اجرایی و دستاندرکاران و عوامل برگزاری انتخابات است و باید با تمام توان تلاش کنیم از آراء مردم به خوبی صیانت کرده و شرایط را برای انتقال آرام مسئولیت به خدمتگزاران جدید ملت در چارچوب قانون فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.