تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر اهمیت مبارزات سیاسی و ادامه راه شهدا

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ادامه راه رمضان عبدالله و فتحی شقاقی دبیران کل سابق این جنبش تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه در نخستین سالگرد درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق این جنبش در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، گفت: علیرغم موانع بسیار، جنبش جهاد اسلامی با هدایت شلح به مدت ۲۰ سال از توجه جهانیان برخوردار شد و چشم و گوش جهانیان را پر کرده بود. این جنبش با هدایت او همواره در همه سطوح آموزشی، سیاسی و نظامی در حال پیشرفت بوده است.

النخاله طی اعطای نشان رمضان عبدالله شلح در این مراسم گفت: جنبش جهاد اسلامی امروز مثل گذشته است و مواضع خود را تغییر نداده و حضور برجسته‌ای در مبارزات سیاسی یا نظامی داشته است.

او گفت: جنبش جهاد اسلامی در عملیات شمشیر قدس [سیف القدس] مانند جنگ‌های قبلی سهم بزرگی در مقابله با تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها داشت و بزرگترین شاهد زنده بودن این جنبش، قدرت و حضور آن است. بدون فداکاری و تلاش و کوشش سخت و بدون شهدایی که در این راه از جان مایه گذاشتند و قدرت و اقتدار ما را افزایش دادند چنین دستاوردی حاصل نمی‌شد.

النخاله بر پایبندی جنبش جهاد اسلامی به اصول خود و مدیریت گفتگو‌های ملی آینده مطابق با این اصول و بر اساس دستاورد‌های مردم فلسطین، مقاومت و رزمندگان شجاع گردان‌های قدس در عملیات شمشیر قدس تأکید کرد.

النخاله تاکید کرد: عملیات شمشیر قدس افق‌های بزرگی را برای آرمان‌های آزادی و بازگشت آوارگان ایجاد کرد و ما نباید از آنچه مقاومت به دست آورده است، غافل شویم.

او گفت: مبارزات سیاسی آینده ما دستکمی از مبارزات نظامی نخواهد داشت، بنابراین همه نیرو‌های مقاومت باید وضعیت خود را ساماندهی کنند و دیدگاه یکپارچه‌ای ارائه کنند تا دستاورد پیروزی مردم ما توخالی نشود.

النخاله گفت: تلاش‌ها برای کنار زدن آنچه مردم ما در عملیات شمشیر قدس به دست آوردند، متوقف نخواهد شد؛ بنابراین ما باید در بالاترین سطح هوشیاری، احتیاط و آمادگی برای همه این تلاش‌ها باشیم و انحصار طلبی را کنار بگذاریم و به طور خستگی ناپذیر با همه نیرو‌های مقاومت تلاش کنیم تا بهترین دستاورد ممکن را برای مردم و مقاومت بدست آوریم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اعضای گردان‌های قهرمان قدس و همچنین دیگر گروه‌های مقاومت خواست حتی برای یک لحظه سلاح‌های خود را کنار نگذارند زیرا جنگ همچنان ادامه دارد.

النخاله مجددا تاکید کرد: نگرش رمضان عبدالله ارزشمند و دارای اعتبار بود و ما با آن بر بسیاری از چالش‌ها فائق آمدیم. حضور او هنوز هم بزرگتر از آن است که رویداد‌ها بتوانند آن را پنهان سازند. او واقعا در مسیر گسترش اندیشه جهاد و اندیشه شهید فتحی شقاقی رحمت الله علیه گام بر می‌داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار