رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

۵۳ درصد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ می‌دهد

علوی گفت: ۵۳ درصد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ می‌دهد، این در حالی است که بسیاری از افراد به این موضوع توجهی ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۵۳ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا ویروس در خانواده و دورهمی‌های خانوادگی رخ می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از توجه خانواده‌ها به این موضوع و اجتناب از آن مشاهده نمی‌شود.

او بیان داشت: ۲۰ درصد موارد بیماری در مراکز خرید، اماکن عمومی، بازارچه‌ها و پاساژ‌ها گزارش می‌شود که درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این اماکن حدود ۶۰ درصد است، البته این میزان درصد در حاشیه شهر و بازارچه‌های محل عرضه کالا کمتر از ۳۰ درصد است.

علوی با بیان اینکه روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا، در یکی، ۲ روز گذشته کند شده، به گونه‌ای که وضعیت ۲ شهرستان خوزستان قرمز و خطر قرمز شدن دیگر نقاط استان نیز وجود دارد، اظهار کرد: اخباری در خصوص افزایش تعداد بیماران و قرمز شدن شهر‌های استان‌های جنوبی کشور همچون هرمزگان، بوشهر و کرمان به گوش می‌رسد که بسیار نگران کننده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: گرم شدن هوا و زندگی اجباری در فضای بسته اتاق آن هم زیر کولر مزید بر علت شده و به انتشار ویروس کمک می‌کند که از این بابت نگران هستیم، ما از گرفتار شدن در امواج کرونا تاکنون کم آسیب ندیده ایم و جامعه ما تحمل موج دیگر کرونا را ندارد، بنابراین باید با واکسیناسیون خود و بستگانمان طبق سند ملی و رعایت حداکثری اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و اجتناب از دورهمی و تجمع به کرونای منحوس فرصت بازگشت دیگری را ندهیم.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.