۱۱ کشته در انفجار بادغیس افغانستان

انفجار مین در یکی از ولایت‌های شمالی افغانستان ۱۱ کشته برجای گذاشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طلوع نیوز از انفجار مین در «بادغیس» از ولایت‌های شمالی افغانستان، و کشته شدن ۱۱ غیر نظامی در آن خبر داد.

این حادثه ساعت ۵:۳۰ به وقت محلی در یک دستگاه ون در شهرستان «آب‌کمری» اتفاق افتاده و در جریان آن جان‌باختن ۱۱ غیرنظامی گزارش شده است.

مقامات محلی از کشته شدن چندین زن و کودک در جریان این انفجار خبر دادند. آن‌ها همچنین گروه طالبان را مسئول این انفجار می‌دانند.

طالبان تاکنون واکنشی به این خبر نداشته است.

پیش از این ۸ تن از نیرو‌های امنیتی به شمول فرماندهان پولیس ولسوالی‎‌های برکه و جلگه بغلان در درگیری با طالبان جان باختند.

همچنین هفته گذشته دو انفجار در کابل، پایتخت افغانستان گزارش شد که در یکی از آن‌ها ۴ کشته و ۶ زخمی، ازجمله ۲ زن و یک بچه، و در دیگری فرد دیگر کشته و ۵ نفر دیگر مجروح اعلام شدند.

براساس گزارشی که به‌تازگی مامور سازمان ملل در افغانستان منتشر کرده است، از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ تا آخر ژانویه ۲۰۲۱ (شهریور تا بهمن ۱۳۹۹) دست‌کم ۱۱ مدافع حقوق بشر و کارمند رسانه در حملات و انفجار‌های افغانستان جان باخته‌اند.

همچنین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۶ تا بهمن ۱۳۹۹) نیز ۶۵ مدافع حقوق بشر در این حوادث در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار