اشرف‌غنی: با رفتار نادرست در برابر داکتران، برخورد می‌شود

اشرف‌غنی گفته‌است کسانی که با داکتران برخورد نادرست می‌کنند، مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افق، اشرف‌غنی، رییس جمهور افغانستان این موضوع را در جلسه‌ای با مسئولان صحی در رابطه به مدیریت موج سوم کرونا مطرح کرده‌است.

اشرف‌غنی گفته‌است که دولت متعهد به حفاظت از حیثیت، عزت و وقار داکتران است و کسانی که «با آنان برخورد نادرست کرده‌اند، مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرند».

به گفته وزارت صحت عامه، به تازگی داکتران شفاخانه محمد علی جناح کابل از سوی بستگان یک بیمار لت‌وکوب شده‌اند.

رییس جمهوری در این جلسه با مسئولان صحی افزوده که ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا از چین در آینده نزدیک می‌رسد و اقدامات لازم به‌خاطر فراهم کردن اکسیجن مورد نیاز از داخل و خارج، صورت گرفته‌است.

او با اشاره به بحران موج سوم کرونا گفت که در کنار وزارت صحت عامه، «باید همه در مسئولیت‌پذیری شریک شویم و رهبری دولت برای بیشتر شدن هماهنگی و همکاری، هر وقت آماده کمک است».

وحید مجروح؛ سرپرست وزارت صحت عامه هم از تطبیق هدفمند واکسین کرونا اطمینان داده و گفته‌است که پلان منظمی به‌خاطر تکمیل کمبود اکسیجن در شفاخانه‌ها تهیه شده و شماری از شفاخانه‌ها به سیستم مرکزی اکسیجن وصل شده و متباقی نیز وصل خواهند شد. او پیش‌تر از کمبود اکسیجن در شفاخانه‌های خصوصی ابراز نگرانی کرده‌بود.

وزارت صحت عامه می‌گوید، ریس جمهوری در پایان جلسه، شماری از پیشنهادات وزارت صحت عامه و کمیته مربوطه کاری را در رابطه به محدودیت‌های اجتماعی تایید کرد و به والی کابل و شرکت انکشاف ملی برای آغاز کار پروژه‌ها به‌خاطر ایجاد فرصت‌های روزانه کاری، دستورات لازم را داده‌است.

این در حالی است که اخیرا موجی از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور به راه افتاده و آمار‌های رسمی حاکی از شکستن رکورد‌های قبلی در این زمینه است؛ اگرچه آگاهان می‌گویند که آمار غیررسمی در این زمینه ده‌ها برابر بیش‌تر است.

همزمان شماری از شفاخانه‌ها از کمبود شدید اکسیجن خبر داده‌اند؛ چیزی که می‌تواند به یک فاجعه انسانی تمام‌عیار تبدیل شود و آمار مرگ و میر بیماران حاد کرونایی را چندین‌برابر بیش‌تر سازد.

پیش‌تر سفارت امریکا در کابل، از شهروندان این کشور خواسته‌بود که با توجه به کاهش دسترسی به اکسیجن و از سوی دیگر، شیوع بی‌سابقه کرونا فورا افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار