قطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به حل مسئله فلسطین منوط کرد

وزیر خارجه قطر از عدم عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی تا حل مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در گفتگو با این شبکه از عدم عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی تا حل و فصل مسئله فلسطین خبر داد.

آل ثانی در این باره گفت: «بعید است قطر روابط خود را با اسرائیل عادی کند مگر اینکه مسئله درگیری با فلسطینیان حل شود.»

اظهارات او چند هفته پس از توافق آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در پی ۱۲ روز نبرد و شکست این رژیم از مقاومت فلسطین مطرح شد.

وزیر امور خارجه قطر روز جمعه در نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ به خبرنگار «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «دلیل اصلی عدم برقراری رابطه قطر با اسرائیل، اشغال سرزمین‌های فلسطین است.»

او در ادامه افزود: «این مسئله هنوز هم وجود دارد و هیچ گامی به سمت صلح برداشته نشده و نور امیدی دیده نمی‌شود.»

آل ثانی که همچنین معاون نخست وزیر قطر است، بیان کرد: «ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی مشکلات دیرینه این رژیم و فلسطینیان را حل نخواهد کرد.»

او همچنین خاطر نشان کرد: «من معتقدم که ما باید ابتدا به درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی رسیدگی کنیم، سپس گام‌ها را برای دستیابی به صلح با اسرائیل برمی داریم.»

وزیر خارجه قطر همچنین درباره بهبود روابط با اعضای شورای همکاری خلیج فارس که محاصره ۳ ساله‌ قطر را در ژانویه لغو کردند، ابراز امیدواری کرد.

سال گذشته با میانجیگری آمریکا، رژیم صهیونیستی توانست توافقنامه‌هایی را با امارات، بحرین، مراکش و سودان امضا کرده و روابط دیپلماتیک خود را با آنان عادی سازی کند. فلسطینیان این اقدام را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار