خدری:

ارتباط عمیق با خداوند و مردمی بودن عوامل محبوبیت امام راحل است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: ارتباط عمیق با خداوند و مردمی بودن باعث شده بود که امام راحل محبوبیت داشته باشد و در هدفش به موفقیت برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در بوستان شغاب بوشهر برگزار شد، امام راحل را از محبوب‌ترین رهبران تاریخ ایران عنوان کرد و افزود: محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به انداره امام خمینی (ره) نیست.

او با اشاره به رمز و راز محبوبیت امام خمینی(ره) عنوان کرد: مقام، ثروت، شهرت، ساده زیستی و علم و دانش هیچ‌کدام عامل اصلی محبوبیت امام خمینی (ره) نبوده بلکه ارتباط عمیق با خداوند مهمترین عامل موفقیت ایشان بوده است. هرکسی که در زندگی خود در درجه اول ارتباط خود را با خدا عمیق کند محبوبیت او نیز در بین مردم بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی(ره) در درجه بالای دین شناسی و فقاهت، عرفان و فلسفه اسلامی قرار داشت، ادامه داد: نظام سلطه بعد از ۴۴ سال تا کنون کشور را رها نکرده است و تلاش می‌کند ما را به زانو در بیاورد، حال تصور کنید در دوران پیش از انقلاب چگونه با تکیه بر قدرت شرق و غرب فشار می‌آوردند، اما امام باور داشت که اگر حرکت کند خداوند نیز به او کمک خواهد کرد و به نصرت الهی اعتقاد راسخ داشت.


بیشتر بخوانید

  • امام خمینی (ره) عقیده را در میدان جهاد معنی کرد

خدری دومین عامل موفقیت امام راحل را مردمی بودن ایشان برشمرد و بیان کرد: مردمی بودن ایشان از اصل اسلام نشأت گرفته بود زیرا پیامبر اسلام (ص) مردمی بود. رهبر و حکومتی که مردمی نباشد موفق نخواهد بود و نمونه آن حکومت دیکتاتوری صدام در عراق است که ساقط شد.

او با بیان اینکه نگاه امام راحل جهانی بود، گفت: امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه تکیه داشت و راهی را ترسیم می‌کرد و می‌گفت که این راه باید ادامه داشته باشد و جهانی شود. او اعتقاد داشت که این راه باید در هسته‌های مقاومت شکل بگیرد که امروز تا حدی این اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: نزدیک به ۲۴۰ هزار شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی خون خود را تقدیم کردند و امروز مدیون این شهیدان هستیم.

خدری بیان کرد: امروز بسیاری از فشار‌هایی که بر ما تحمیل شده به علت فشار‌های دشمن، و بخشی دیگر به علت عملکرد دولت بوده که مردم را ناامید کرده است.

او عنوان کرد: امروز می‌بینیم که رسانه‌های خارجی به صحنه آمدند تا مردم را از حضور در انتخابات منع کنند و کسی پای صندوق‌های رأی نرود، بنابراین اول از همه باید مردم را ترغیب و اقناع کرد که مشارکت حداکثری داشته باشند و در مرحله دوم فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.