سرکوب اعتراضات آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش

آوارگان روهینگیا که نسبت به شرایط زندگی خود در بنگلادش ناراضی بودند از سوی پلیس این کشور سرکوب شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آوارگان مسلمان روهینگیا که نسبت به شرایط زندگی در محلی در یک جزیره دورافتاده در بنگلادش خشمگین هستند روز پنج شنبه گفتند هنگام اعتراض نسبت به عدم دسترسی به یک تیم از ماموران سازمان ملل هدف ضربات باتوم قرار گرفته و زخمی شده اند.

بر این اساس، یک هیات دو نفره از اداره آوارگان سازمان ملل همراه با مقامات وزارت امور خارجه بنگلادش روز دوشنبه از بهاسان چار دیدار کردند. بنگلادش قصد دارد از یک میلیون آواره روهینگیا که از میانمار به این کشور گریختند صد هزار نفر را به این جزیره انتقال دهد.

دو نفر از آوارگان در این باره گفتند مقامات بنگلادش مانع از دسترسی آن‌ها به این هیات شدند و اعتراض بر سر همین منع به راه افتاد. یکی از این دو نفر به نام علی که خواست نام خانوادگی اش از ترس انتقام مقامات محفوظ بماند گفت: «آن‌ها فقط اجازه دادند این دو نماینده با شمار معدودی از آوارگان دیدار کنند که چیزی در انتقاد از بنگلادش عنوان نمی‌کردند.»

وی گفت هیچ مراقبت بهداشتی مناسب یا شغلی برای ارتزاق در دسترس آن‌ها نیست. صد‌ها آواره در این اعتراض شرکت داشتند و پلیس بنگلادش با باتوم آن‌ها را سرکوب و زخمی کرد.

گفتنی است پس از آنکه نظامیان ارتش میانمار اقدام به نسل کشی مسلمانان این کشور کردند، بخش قابل توجهی از جمعیت مسلمانان مجبور به فرار به بنگلادش شدند. دولت بنگلادش نیز که توانایی تامین نیاز‌های این آوارگان را ندارد تصمیم به اسکان آن‌ها در مناطق حاشیه‌ای و جزایر دور افتاده گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
تف به هرچی ظالمه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جهان اسلام ناب محمدی ص متحد و یکپارچه به فریاد برادران و خواهران و کودکان مظلوم بی دفاع بینوایان مومنین مسلمین روهینگیایی برسید از زیر بار بیرق ظلم و ستمگریهای سفاکانه کفار بودایان ملعونین میانمار و بنگلادش رهایشان کنید!!! برای همین ظلمها و ستمگریهای و کشتار و نسل کشیها و مظلوم کشیهای و غارتگریها و تجاوزات مختلف کفار و مشرکین ملعونین به مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام است که باید تمدن نوین اتحادیه مقتدر و قدرتمند و عظیم و باشکوه و پیشرفته متمدنین عدالت گستر بدون تبعیضگریهای مختلف اتحادیه کشورهای اسلامی هر چه سریعتر راه اندازی و از صفر تا صدش تشکیل شود تا هیچ کشور کافری نتواند کوچکترین تجاوزی و حتک حرمتی به حریم مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص در سر تا سر جهان بکنند چرا که در آن زمان جراتش را ندارند چونکه اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص آن کشوری را که مانند میانماریها تجاوز و ظلم و ستم و نسل کشی کنند با قدرت و اقتدار بی نظیرشان ورود می کنند و نابود و محوشانمی کند برای همین است ابرقدرتهای استعمار گران جهانخوار مسل سگ و روباه نجس از تشکیل اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص هراس و وحشت دارند چون می دانند دیگر نمی توانند به احدی از مومنین مسلمین در سر تا سر جهان ظلم و ستم و تجوز و غارتگری کنند چونکه در این صورت با دستان بلند و نیرومند پولادین کوبنده و تمام کننده اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص طرفند به فریاد مومنین مسلمین روهینگیایهای مظلوم برسید ای رهبران جهان اسلام ناب محمدی ص . سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و اسلام ناب محمدی ص .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و عمل به موقع .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جهان اسلام ناب محمدی ص متحد و یکپارچه به فریاد برادران و خواهران و کودکان مظلوم بی دفاع بینوایان مومنین مسلمین روهینگیایی برسید از زیر بار بیرق ظلم و ستمگریهای سفاکانه کفار بودایان ملعونین میانمار و بنگلادش رهایشان کنید!!! برای همین ظلمها و ستمگریهای و کشتارها و نسل کشیها و مظلوم کشیهای و غارتگریها و تجاوزات مختلف کفار و مشرکین ملعونین به مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام است که باید تمدن نوین اتحادیه مقتدر و قدرتمند و عظیم و باشکوه و پیشرفته متمدنین عدالت گستر بدون تبعیضگریهای مختلف هر چه سریعتر اتحادیه کشورهای اسلامی راه اندازی و از صفر تا صدش تشکیل شود تا هیچ کشور کافری نتواند کوچکترین تجاوزی و هتک حرمتی به حریم مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص در سر تا سر جهان بکنند چرا که در آن زمان جراتش را ندارند چونکه اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص آن کشوری را که مانند میانماریها تجاوز و ظلم و ستم و نسل کشی کنند با قدرت و اقتدار بی نظیرشان ورود می کنند و نابود و محوشان می کند برای همین است ابرقدرتهای استعمار گران جهانخوار مثل سگ و روباه نجس از تشکیل اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص هراس و وحشت دارند چون می دانند دیگر نمی توانند به احدی از مومنین مسلمین در سر تا سر جهان ظلم و ستم و تجاوز و غارتگری کنند چونکه در این صورت با دستان بلند و نیرومند پولادین کوبنده و تمام کننده اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص طرفند به فریاد مومنین مسلمین روهینگیایهای مظلوم برسید ای رهبران جهان اسلام ناب محمدی ص . سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و اسلام ناب محمدی ص .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و عمل به موقع .
آخرین اخبار