بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ / ناهماهنگ و متکی به توانایی های فردی

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد هنگ کنگ را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد؛ البته در دیداری که نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب توانست چراغ اول را در ۴ بازی سرنوشت ساز در راه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را روشن کند و تیم ملی هنگ کنگ را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

تیم ملی در این مسابقه به هدفش رسید، اما شکل بازی ملی پوشان برابر این حریف نه چندان قدرتمند، کمی ما را برای بازی‌های سخت‌تر پیش رو نگران کرد.

هر چند این بازی نخست تیم ملی بود و شاگردان اسکوچیچ بدون بازی تدارکاتی به این بازی آمده و ناهماهنگی طبیعی بود.

از گلی که دریافت کردیم شروع کنیم. علیرضا بیرانوند روی تنها توپی که به سمت دروازه اش زده شد، گل خورد. البته روی این گل نمی‌شود خیلی به بیرانوند خرده گرفت و بیشتر مدافعان ما روی این گل مقصر بودند. مقصر اول صادق محرمی بود که روی توپی که از سمت راست روی دروازه ما ارسال شد، برای بازیکن هنگ کنگ مزاحمتی ایجاد نکرد و این بازیکن بدون مشکل توپش را روی دروازه ارسال کرد. شجاع و کنعانی هم به عنوان ۲ مدافع وسط ما نتوانستند ضربه سر را بزنند تا مهاجم نه چندان بلند قامت هنگ کنگ با ضربه سر دروازه را باز کند.

این عملکرد مدافعان تیم ملی روی تنها موقعیت تیم هنگ کنگ، ما را برای بازی مقابل عراق و بحرین نگران می‌کند. اگر این طور راحت به این حریفان موقعیت دهیم، قطعا به مشکل می‌خوریم. به خصوص وقتی یادمان می‌آید تا همین چند سال قبل، اسپانیا و پرتغال را برای باز کردن دروازه ایران نصف جان می‌کردیم و حال به راحتی مقابل هنگ کنگ گل دریافت می‌کنیم، بیشتر نگران می‌شویم.

هافبک‌های میانی تیم ملی متشکل از نوراللهی و عزت اللهی در این مسابقه نتوانستند به خوبی آزمون و طارمی را تغذیه کنند و توپ خاصی به این ۲ مهاجم خطرناک تیم ملی نرسید. هر چند این ۲ بازیکن به خوبی میدان داری و حفظ توپ می‌کردند، اما ایجاد فرصت گلزنی خیر! البته تجمع هنگ کنگ در خط دفاعی این کار را هم دشوار کرده بود و ملی پوشان سعی می‌کردند با بردن بازی به جناحین بازی را باز و فرصت گلزنی ایجاد کنند.

روی گل‌هایی که زدیم، تنها گل سومی که کریم انصاری فرد به ثمر رساند روی یک حرکت تیمی خوب زده شد و ما را امیدوار کرد. در مواقع دیگر بازیکنان سعی می‌کردند با استفاده از خلاقیت فردی و نه کار تیمی به دروازه حریف برسند.

در مجموع تیم ملی امشب شلخته و بی برنامه بازی کرد. هر چند توانستیم ۳ امتیاز را به دست آوریم، اما اگر بخواهیم مقابل بحرین و عراق هم همین قدر بی برنامه و با اتکا به مهارت‌های فردی بازی کنیم، کار برایمان سخت می‌شود.

شاگردان اسکوچیچ با یک پیروزی روحیه بخش به استقبال بحرینی خواهند رفت که با ۸ گل کامبوج را در هم کوبید. بحرینی که در زمین خودش بازی می‌کند و تقابل روز دوشنبه با این تیم حساس‌ترین دیدار ما در این مرحله خواهد بود. امیدواریم این مسابقه باعث هماهنگی بیشتر بین بازیکنان شده باشد و در دیدار با بحرین با تاکتیکی مناسب‌تر و با نمایشی هدفمند‌تر گام به میدان بگذاریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار