با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور؛

طرح تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در اشکذر به بهره برداری رسید

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و جمعی از مسئولان یزد طرح تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در اشکذر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رحیمی مدیر شرکت نیک پروتئین فرداد ایساتیس به عنوان سرمایه گذار طرح تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا گفت: اجرای این طرح در وسعت ۶ هزار متر مربع با تولید سالانه ۲۰۰ تن ماهی تیلاپیا و با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۳۰ میلیارد ریال در مرداد ماه سال گذشته آغاز شد.

رحیمی با اشاره به فراهم شدن اشتغال ۱۰ نفر در این طرح افزود: در فاز دوم این طرح، رسیدن به تولید سالانه ۴۰۰ تن و احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی ماهی تیلاپیا پیش بینی شده است.

نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: امروز یک طرح مدرن آبزی پروری به روش بیوفلاگ به منظور پرورش ماهی تیلاپبا به دستور ریاست محترم جمهور و با حضور استاندار و مسئولان استان و شهرستان اشکذر افتتاح شد.

 خون میرزایی با بیان اینکه این طرح مدرن و مبتنی بر دانش روز و با استفاده از سیستم‌های تصفیه و بازچرخانی در منابع آبی است، افزود: این طرح می‌تواند ظرفیت تولید در واحد سطح و حجم مخزن را به شکل بی سابقه‌ای بالا برد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: دانش فنی طرح پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور و پژوهشکده استان یزد مستقر در شهرستان بافق و تجهیزات ساخت به کمک کارآفرینان و صنعتگران داخلی کشور بومی سازی شده و افق جدیدی را پیش روی صنعت آبزی پروری کشور گشوده است.

او با بیان اینکه استان یزد در زمینه طرح پرورش این نوع ماهی پیشتاز بوده است، افزود: انتظار می‌رود تا استان یزد در آینده با توسعه روش‌های نوین و سایر حلقه‌های زنجیر پرورش شامل تامین بچه ماهی، خوراک و صنایع فرآوری و بسته بندی و بازاریابی، نقطه اتکای کشور در صنعت توسعه ماهی تیلاپیا باشد.

خون میرزایی با اشاره به دو ویژگی مهم این طرح گفت: پساب تولیدی به عنوان یکی از نگرانی فعالیت‌های کشاورزی، در این طرح صفر است و دیگری روش زیست فناورانه یعنی استفاده بهینه و حداکثری از منابع آب است که آب طی فرایندی بازچرخانی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.