۹۳ درصد مصوبات مرزی سیستان و بلوچستان پارسال اجرایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال برای رونق مرز‌های استان و ساماندهی مبادلات مرزی حداقل ۲۰۹ مصوبه در کارگروه‌های توسعه صادرات مرزی به تصویب رسید که ۹۳ درصد آن‌ها اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه توسعه صادرات و مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز‌های استان مرز‌های صادرات محور هستند،گفت: بمنظور تسهیل و رونق صادرات در این مرز‌ها سال گذشته کارگروه توسعه صادرات استان در مجموع ۱۷ نشست تشکیل و نتیجه آن‌ها ۱۲۷ مصوبه برای استان بود که از میان آن‌ها ۱۲۱ مصوبه اجرایی شد و ۱۰ مصوبه هم در حال پیگیری هستند.

وی بیان کرد: برای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان این شورا سال ۹۹ به‌طور کلی ۱۰ نشست تشکیل داد که در این نشست‌ها ۸۸ مصوبه به تصویب اعضا رسید و از میان آن‌ها ۸۳ مصوبه اجرایی شد، اما پنج مصوبه همچنان در حال پیگیری قرار دارد با این حساب می‌توان گفت با تلاش‌های انجام شده ۹۳ درصد مصوبات مرزی استان اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان ۲۷ جلسه تشکیل داد که نتیجه آن‌ها تصویب ۲۰۹ مصوبه مرزی برای استان بود و از میان این مصوبات ۱۹۴ مصوبه اجرایی شد که قابل قبول ارزیابی می‌شود و ۱۵ مصوبه باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا سال گذشته علاوه‌بر راه‌اندازی بازارچه مرزی پسابندر در بازارچه مرزی کوهک تیرپارک یا همان مجتمع رفاهی به بهره‌برداری رسید.

زنگنه ادامه داد: همچنین در میرجاوه هم معبری مصوب شده برای تردد کوله بران راه‌اندازی شد همچنین پس از برگزاری نشست‌های مرزی با مسوولان ولایت نیمروز و مقامات شهر مرزی زرنج کشور افغانستان برای تسهیل تردد در مرز مشترک آن‌ها با میلک سرانجام حرکت خودرو‌های ترانزیتی در پایانه مرزی میلک از روزانه ۲۲۰ تا ۴۶۰ دستگاه رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر تامین برخی کالا‌های اساسی کشور از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله وران هم از جمله مصوبات استان بود که در همین راستا برخی کالا‌های اساسی کشور از جمله میوه‌های گرمسیری، چای، برنج، نهاده‌های دامی از مرز‌های استان وارد کشور شد.

زنگنه افزود: همچنین راه اندازی پایانه مرزی ریمدان و پیشین هم از دسته مصوباتی بودند که در سال ۹۹ با حضور مسئولان کشوری این ۲ مرز به عنوان مرز رسمی افتتاح شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار