گفتگو‌های وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی

لوید آستین در گفتگو با محمد بن سلمان بر کمک به عربستان سعودی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بر تعهد آمریکا برای کمک به عربستان به منظور دفاع از سرزمین و مردم خود تاکید کرد.

پنتاگون اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفتگو و بر تعهد کشورش برای کمک به عربستان به منظور دفاع از مردم و خاک خود تاکید کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد آستین و شاهزاده بن سلمان درباره امنیت منطقه به ویژه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ یمن و تلاش‌های دوجانبه جاری برای بهبود استحکامات دفاعی عربستان سعودی بحث و تبادل نظر کردند.

کربی مدعی شد آستین موفقیت‌های اخیر سعودی‌ها را در زمینه دفع حملات انصارالله به عربستان گوشزد کرد و از شاهزاده محمد به علت همکاری با تیم لندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای پایان دادن به جنگ در این کشور قدردانی کرد.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر که بیشتر غیرنظامیان بوده اند، در جنگ یمن کشته شده اند و میلیون‌ها تن در این کشور به کمک‌های بشردوستانه برای زنده ماندن نیاز دارند.

نیرو‌های یمنی به تازگی به حملات برون مرزی علیه عربستان سعودی شدت بخشیده اند و عملیاتی را به منظور آزادسازی منطقه مأرب که سرشار از منابع گاز است، پیش می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار