کاخ سفید: حملات سایبری در دیدار بایدن و پوتین مطرح خواهد شد

جن ساکی از مطرح شدن تهدیدات سایبری رخ داده اخیر در دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بازنگری در تهدید ناشی از حملات باج افزار‌ها است و این ماه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره مسئله پناه دادن به چنین هکر‌هایی گفتگو خواهد کرد.

بر این اساس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: "رئیس جمهور (آمریکا) بازنگری راهبردی فوری را به منظور پرداختن به تهدید فزاینده باج افزار‌ها مبتنی بر چهار محور مهم آغاز کرده است" که این اقدامات شامل مختل کردن زیرساخت‌های باج افزار‌ها و عوامل آن‌ها می‌شود.

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که در بحبوحه اختلافات شدید آمریکا و روسیه بر سر مسائل مربوط به ادعای مداخله در انتخابات، حقوق بشر و بحران اوکراین، پوتین و بایدن شانزدهم ماه ژوئن در ژنو دیدار خواهند کرد.

حمله هکر‌ها به تاسیسات شرکت جی بی اس JBS، بزرگترین شرکت تامین کننده فرآورده‌های گوشتی در آمریکا، که این هفته گزارش شد، سومین هک این چنینی باج افزاری در این کشور از زمان روی کار آمدن بایدن در ماه ژانویه است.

جی بی اس این هفته به کاخ سفید اعلام کرد سازمان یا گروهی احتمالا مستقر در روسیه منشاء این حمله بوده است. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: "ما پیش بینی می‌کنیم این موضوع یکی از مسائلی باشد که رئیس جمهور (بایدن) در این نشست درباره آن با رئیس جمهور پوتین گفتگو خواهد کرد. رئیس جمهور بایدن به طور حتم فکر می‌کند رئیس جمهور پوتین و دولت روسیه باید برای متوقف کردن و جلوگیری از این حملات نقشی ایفا کنند".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار