۱۲ ساحه در کشور، ساحات حفاظت‌شده اعلام می‌شود

اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست، اعلام کرده است که ۱۲ ساحه در ۱۱ ولایت کشور، ساحات حفاظت‌شده اعلام می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست، اعلام کرده است که ۱۲ ساحه در ۱۱ ولایت کشور، ساحات حفاظت‌شده اعلام می‌شود.

در اعلامیه‌ای که روز چهارشنبه -۱۲ جوزا-، از سوی این اداره به نشر رسیده، آمده است که اسناد رسمی این ساحات، روز گذشته از سوی شاه‌زمان میوندی، رییس‌عمومی حفاظت از محیط زیست به امضا رسیده است.

در اعلامیه، آمده است که این ساحات، شامل مندهیر ولایت پکتیا، آد مامد خوست، جنگلات طبیعی ازره لوگر، گرزیوان فاریاب، کول بست و کول‌رحمت سمنگان، فیز دوم شاه فولادی میدان وردک، دره‌ی نور ننگرهار، جنگلات طبیعی دولت‌شاه لغمان، ریگ روان کاپیسا، شمندوک کنر و شهرستان دایکندی می‌شود.

بر اساس اعلامیه، اسناد رسمی این ساحات، امضا شده قرار است در آینده‌ی نزدیک در یک مراسم رسمی، به عنوان ساحات حفاظت‌شده اعلام شود.

شاه‌زمان میوندی، رییس‌عمومی اداره‌ی ملی حفاظت از محیط زیست، هنگام امضای اسناد ۱۲ ساحه‌ی یادشده، گفته است: توسعه ساحات حفاظت‌شده برای جلب هم‌کاری‌های جهانی، تحقیقات علمی، جلب سیاحین و تقویه‌ی اقتصاد ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر بنیاد این اعلامیه، آقای میوندی هم‌چنان، گفته است که با اعلام ساحات حفاظت‌شده، منابع طبیعی استفاده بهینه و نظام‌مند می‌شود و محیط زیست سالم به نسل‌های آینده به میراث گذاشته می‌شود.

رییس اداره‌ی حفاظت از محیط زیست، تأکید کرده که این اداره متعهد بوده تا اواخر سال گذشته‌ی میلادی، حداقل ۵ درصد خاک افغانستان را به عنوان ساحات حفاظت‌شده اعلام کند؛ اما اکنون از هدف تعیی‌شده فراتر رفته است.

پیش از این، در ماه جوزای سال گذشته، جنگلات ولایت نورستان، آب‌های ایستاده ولسوالی ناور غزنی، جزیره‌ی ولسوالی درقد تخار و ولسوالی امام صاحب کندز، از سوی اداره‌ی ملی حفاظت از محیط زیست به عنوان ساحه‌های حفاظت‌شده، اعلام شده بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار