نماینده پارلمان ایرلند خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد

نماینده پارلمان ایرلند خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به سبب جنایت علیه فلسطینیان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، جینو کنی، نماینده پارلمان ایرلند بر ضرورت مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در جنایاتی که طی ۷۵ سال گذشته در فلسطین مرتکب شده است و نه صرفاً به علت جنایات هفته های گذشته، تاکید کرد.

او که همواره پیگیر مسئله تجاوزگری های اسرائیل است گفت فلسطینی‌ها حق کامل دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری و شهرک سازی را دارند.

کنی در مصاحبه‌ای به موضع ایرلند درباره مسئله فلسطین و گام‌هایی که جامعه جهانی باید در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بردارد اشاره و این تل آویو را رژیمی مبتنی بر آپارتاید توصیف کرد.

 ایرلند نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که رژیم اشغالگر صهیونیستی را تصرف کننده اراضی فلسطین برای قرار دادن دیگران در مقابل عمل انجام شده، توصیف کرد.

نماینده پارلمان ایرلند گفت: همه ما می‌دانیم که روند الحاق و اشغالگری سالهاست که ادامه دارد و ایرلندی‌ها از اعلامیه دولتشان مبنی بر اینکه اسرائیل به صورت سیستماتیک سیاست شهرک سازی را دنبال می کند، استقبال کردند. امیدواریم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز چنین موضعی اتخاذ کنند.

این نماینده پارلمان ایرلند اظهار داشت کشورش سالها مورد استعمار بوده است و تحت اشغال بودن را به خوبی درک می کند. به همین علت آرمان فلسطین همیشه برای مردم ایرلند قابل درک است، آنها به خوبی می‌فهمند که فلسطینیان چه رنجی می‌برند و به همین علت از فلسطینی ها به شدت حمایت می‌کنند.

کنی همچنین با حمله به اتحادیه اروپا از این که بلاروس را پس از مجبور کردن یک فروند هواپیما به فرود اضطراری در خاک این کشور، به سرعت تحریم کرده، ابراز شگفتی و رفتار این اتحادیه را علیه فلسطین ریاکارنه توصیف کرد.

او ادامه داد: اتحادیه اروپا به تمام معنای کلمه ناتوان و ترسوست. نسل کنونی آنها را مسئول می‌داند و از آنها می‌پرسد: چرا این وقایع در فلسطین ادامه دارد، بدون آنکه رژیم اشغالگر تحریم شود.

کنی درباره راه حل های لازم گفت: آنچه اکنون باید در صحنه بین‌المللی انجام شود، فعال کردن تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها از مناطق اسرائیلی و مجازات این رژیم است. اگر اسرائیل مسئول شناخته شود و تحت تحریم اقتصادی قرار گیرد، اوضاع در فلسطین بسیار متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار