آموزش اطفای حریق، کمک به تداوم حیات جنگل‌ها

کارگاه آموزشی مهار آتش سوزی مراتع ویژه کارکنان اداره‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرید غلامی حموله رئیس اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و مدرس دوره آموزشی اطفای حریق گفت: صیانت از محیط زیست برای حفظ جنگل‌ها و مراتع به عنوان سرمایه ملی الزامی است.

او با اشاره به خسارت سالیانه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی ناشی از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها در کشور افزود: از جمله نقاط ضعف موجود در سازمان‌ها در مواجهه با این مقوله و کمبود آموزش‌های تخصصی و ناهماهنگی سازمان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از جمله مشکلات در این زمینه است.

غلامی حموله با اشاره به اینکه اداره HSE علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزاتی، با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان، اقدام به برگزاری این کارگاه آموزشی در ۲ بخش تئوری و عملی کرده، اظهار داشت: بخش تئوری این کارگاه شامل؛ ارائه انواع نیاز‌های مطالعاتی، تاکتیک‌ها، متد‌ها و تجهیزات به روز اطفای آتش سوزی و در بخش دوم، اجرای تمرین عملی- آموزشی با حضور اعضای سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های اجتماع محور و کارکنان ارگان‌های ذیربط و با پیشتیبانی تجهیزاتی و خودرو‌های اطفای آتش بود.

رئیس اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن روز ۵ ژوئن، روز جهانی محیط زیست امید است برگزاری این قبیل کارگاه ها، گام مؤثری در ارتقای سطح آگاهی افراد و هماهنگی سازمان ها و در پی آن حفظ محیط زیست و اکو سیستمی که در آن زندگی می‌کنیم، باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.