در شهر کرفس؛

سیگارهایی که دود نمی شوند تا چرخ خیریه بچرخد

مدیرعامل صندوق خیریه قائم شهر کرفس شهرستان درگزین گفت:اعضای این صندوق هر روز هزینه خرید یک پاکت سیگار را به این خیریه اهدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مدیرعامل صندوق خیریه قائم شهر کرفس شهرستان درگزین گفت: سیگارهای شهر کرفس برای خیریه هزینه می شود.

سیگار کشیدن برای برخی افرادی که سال‌ها به آن عادت کرده‌اند در ابتدا اتفاقی و شاید در یک شرایط و با یک ژست خاص آغاز شده است.

آمار و ارقام به دست آمده نشان می‌دهد از هر ۸ مورد مرگ و میر، ۶ نفر در اثر استعمال دخانیات جان خود را در جهان از دست می‌دهند.
اما هستند افرادی که بجای دود کردن پول خود آنرا صرف هزینه‌های خیر می‌کنند.

آقای جنتی، مدیرعامل صندوق خیریه قائم شهر کرفس شهرستان درگزین گفت:این صندوق بیش از ۲۳سالی هست که تشکیل شده وصندوق خیریه‌ای هست که درآمدش از دود نشدن حاصل می‌شود.

اعضای صندوق ۲۳سال پول روزی یک پاکت سیگار را به صندوق اهداء می‌کنند.

پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و کمک در امور خیر و عامل المنفعه از اقدامات این صندوق است و اهالی روستا از این صندوق استقبال کرده اند.

دکتر مفرح زات رئیس شبکه بهداشت درگزین با اشاره به اینکه هرساله چهار تا دهم خرداد هفته مبارزه با دخانیات نامگذاری شده است گفت: بیماری قلبی عروقی و سرطان‌ها مهمترین عامل مرگ در کشور هستند که عامل اصلی آن دخانیات است.

شهرقروه درگزین و کرفس به عنوان شهر بدونه دخانیات اعلام شده است.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چه کار ارزشمندی است ..هم کمک به کارهای خیر و هم کمک به سلامتی با ترک سیگار
آخرین اخبار