انتشار ۱۰۰ تمبر تاریخی، مفاخر و مشاهیر تا پایان دولت دوازدهم

رئیس شورای عالی تمبر از تصویب تمبر‌های تاریخی، مشاهیر و مفاخر در شورای عالی تمبر خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جمال هادیان رئیس شورای عالی تمبر اظهار کرد: طی سه ماه آینده در شورای عالی تمبر به اندازه 10 سال فعالیت شورا، تمبر‌های تاریخی، مشاهیر و مفاخر تصویب خواهد شد.

 رئیس شورای عالی تمبر با تاکید بر اینکه دیگر قرار نیست شورای عالی تمبر با کلاژ و مونتاژ تمبر تهیه کند، افزود: با عکاسان سرشناش کشور از جمله افشین بختیار، مریم زندی، فخرالدینی و... مذاکره کرده و عکس‌های نفیس آن‌ها را خریداری می‌کنیم. با هماهنگی با فرهنگستان‌ها و کتابخانه‌های بزرگ کشور قرار شد تا پایان دولت دوازدهم یکصد تمبر از مفاخر ومشاهیر برجسته ایران همچون عبدالله انوار، ایرج افشار، علی حاتمی، کیومرث صابری فومنی منتشر شود.

وی افزود: تمبر منقش به کاشی‌های کاخ گلستان در هشت سری چاپ و به زودی منتشر خواهد شد. 

همچنین عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست نیز با اشاره به این که طی 10 سال اخیر تمبری روی مرسولات چسبانده نشده است، گفت: با برگشت تمبر روی مرسولات و پاکت‌های پستی در گام نخست تمبر‌ها روی مرسولات پستی بین‌المللی الصاق می‌شود که این اقدام از هفته گذشته شروع شده و تا پایان خردادماه و اوایل تیرماه بسته‌های پستی بین‌المللی با تمبر ارسال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


عضو شورای عالی تمبر با اشاره به استقبال وزارت ارتباطات از تعامل با میراث فرهنگی گفت: شورای عالی تمبر در راستای حفظ هویت ملی که بخشی از آن در تمبر می‌تواند مستتر باشد به انتشار تمبر‌هایی از بنا‌های تاریخی خواهد پرداخت.

عمیدی افزود: ما از انتشار تمبر‌هایی با تصاویر آثار ثبت جهانی و حافظه جهانی استقبال می‌کنیم که انتشار تمبر‌های یادبود "سیمین و جلال و کلیسای مقدس تادئوس" موئد این مطلب است. 

رئیس موزه ملی ارتباطات با اشاره به این که طی ماه‌های آینده شاهد راه اندازی چند موزه و مدرسه دیگر خواهیم بود، بیان کرد: «پست، موزه، مدرسه» رشت در استان گیلان و دلگان در استان سیستان و بلوچستان در ماه‌های اخیر افتتاح شده است و نخستین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی تبریز و پست موزه در یزد با وجود سختی‌های بسیار افتتاح شد. 

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه در سایر استان‌های کشور نیز نسبت به راه اندازی موزه‌های مشابه استقبال شده، افزود: با توجه به حجم اسناد و پاکت‌ها و تمبر‌های پستی که در اختیار مردم است راه‌اندازی چنین مراکزی با استقبال هموطنان عزیز روبه‌رو خواهد شد به ویژه آن که این آثار به نام خود مردم در موزه نگهداری می‌شود. 

وی افزود: با راه اندازی موزه‌های مشابه در هر شهر دیگر، تجربه جمعه بازار فیلاتلیک و تمبر را تکرار خواهیم کرد تا مردم بتوانند به راحتی نسبت به خرید و فروش تمبر و اقلام فلاتلیک اقدام کرده و مجموعه‌داری تمبر جان بگیرد. 

رئیس موزه ملی ارتباطات با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که فعالیت، پیشکسوتان حوزه تمبرو کاسنی که چرخه اقتصادی‌شان از این راه حرکت می‌کرده دوباره جان بگیرند و نسل جدید نیز به جمع آوری تمبر همچون گذشته ترغیب شوند.

عمیدی در پایان به برگزاری نمایشگاه اسناد و اقلام پستی در کاخ موزه گلستان همزمان با افتتاح درب «باب عالی» اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه احیای فرهنگ پست، زنده کردن خاطرات و نوستالژی‌های پستی و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور بوده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار