اختتامیه مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در زندان زاهدان

مراسم اختتامیه مسابقات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با حضور شهرکی رییس هیات ورزش های زورخانه ای سیستان و بلوچستان ، خسروی مدیرکل زندانهای استان و شماری دیگر از مسئولان استانی در زندان زاهدان برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خسروی  مدیرکل زندانهای سیستان و بلوچستان در  مراسم اختتامیه مسابقات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی زندان زاهدان بااشاره به خاطره ای از کتاب سلام بر ابراهیم گفت: گود زورخانه مفاهیمی چون پهلوانی ، صداقت ، ایثار و گذشت را به انسان می آموزد .

شهرکی رییس هیات ورزش های زورخانه ای استان نیز ضمن تشکر از همه مسوولین ، مربیان ، دست اندرکاران در برپایی این برنامه علت نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در ۱۷ شوال را جوانمردی و شجاعت حضرت علی (ع) در جنگ خندق عنوان داشت.

او افزود:  در سایه تعامل و همفکری بتوان روحیه و اخلاق پهلوانی را در ذهن مردم ماندگار کرد .

سرهنگ کیخا جانشین سپاه سلمان استان در امور متخصصین و اقشار نیز با اشاره به پهلوانان دوران جنگ تحمیلی اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: پهلوانی به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید کسی که امنیت و آسایش را برای ملت ما فراهم کرد .

او  همچنین با اشاره به نبرد حضرت علی (ع) و عمربن عبدود بیان داشت :در این ماجرا حضرت علی به خاطر خدا جنگید و بر نفس خود غلبه کردو این یکی از منش های پهلوانی است .

درپایان این مراسم که با اجرای گروه منتخب ورزش باستانی زندان ، اجرای استاد دهمرده مرشد و مدرس پیشکسوت استان ،پخش کلیپ مستند از فعالیت های باستانی مددجویان همراه بود از نفرات برتر مسابقات زندان و اعضای کمیته برگزاری با اهدای کارت هدیه و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد .

 در حاشیه این مراسم تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای منعقدشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار