ثبت ۸۰۷ نوع نیت وقف در کشور

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۸۰۷ نوع نیت وقف تاکنون در کشورمان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست شورای امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۷ نوع وقف در کشور وجود دارد، گفت:  ۱۲۷ مورد از موقوفات در بخش درمان فعال هستند.

وی افزود: در همین زمینه برخی موقوفات با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن وقف‌هایی را ایجاد شده و برخی نیز در عرصه توسعه علمی و دانشگاهی در این زمینه ایجاد شده اند و افرادی هم بودند که نگاه خاصی به یک محور مشخص نداشته بلکه بنا به نیاز کشور در هر دوره از زمان اقدام به نیات خیرخواهانه خود کرده اند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی، با بیان اینکه امروز حتی افراد با توان مالی پایین امکان تحقق نیات واقفانه خود را دارند، گفت: امروز ساختار وقف یک قدم جلوتر رفته و امکان این وجود دارد تا افراد با جمع شدن دور هم برای تامین یک نیاز اقدام جمعی کنند.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در جهان امروز امورات فعالیت‌های خیریه به شکل علمی دنبال و پیگیری می‌شود، گفت: در همین راستا نیازمندیم تا برای مدیریت بهتر موقوفات به جامعه شناسی، روانشناسی و حتی بازاریابی آشنا باشیم تا از سرمایه‌های خود بیشترین بهره وری را در راستای خدمت به نیات واقفان داشته باشیم.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه به اهمیت و جایگاه شورای خیریه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ما به دنبال صدور مجوز نیستیم بلکه به دنبال هم افزایی، تسهیلگری و طراحی فرآیند ارزشمند مدیریت خیریه هستیم تا با پایش خیریه بتوانیم یک سیستم هدفمند خیریه را در کشور راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام شرفخانیوی گفت: امروز مردم باید بدانند وضعیت شفاف سازی در مجموعه‌های خیریه چگونه است و شورا‌های خیریه علاوه بر اجرای نیات واقفین با ظرفیت مردمی، می‌توانند هم افزایی لازم در این زمینه را ایجاد کنند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در خصوص آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز اشاره کرد و افزود: در بحث آزادی زندانیان در کشور گشایش خوبی آغاز شده و مجموعه‌های مردمی و شورای خیریه می‌توانند به خوبی آزادسازی زندانیان را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.