پایش و نظارت محیط زیست در استان‌های صنعتی ضروری است

مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به صنعتی بودن یزد، پایش و نظارت محیط زیست اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره  ملایی پور، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یزد گفت: یکی از مهمترین محور‌های استان یزد، محور صنعت است که اثرات آن بر روی محیط زیست مسائل بسیاری را به دنبال دارد.

او افزود: بنابراین احداث واحد‌های صنعتی جدید در شهر یزد به دلیل نزدیکی به اماکن مسکونی مجوز دریافت نمی‌کنند و دو محور صنعتی یزد_ بافق و یزد _ طبس به این منظور در حال راه انداری است.

 ملایی پور ادامه داد: همچنین در استان‌های صنعتی یکی دیگر از مسائل مورد توجه، مسئله آلودگی هوا است و به این ترتیب پایش و نظارت محیط زیست دارای اهمیت است و با توجه به کمبود نیرو، مشکلات عدیده‌ای در این زمینه وجود داشت.

مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: با احداث مرکز پایش محیط زیست در بهمن ماه ۹۹ پایش ۸۰ درصد از صنایع محور یزد_ عقدا امکان پذیر شد و در حال حاضر در هر ساعت هر واحد صنعتی، پنج بار از طریق دوربین‌ها و دکل‌های نظارتی مورد پایش قرار می‌گیرد و واحد‌های مختلف شناسایی و مجبور به پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.

او افزود: همچنین با توجه به اهمیت تعیین سهم آلاینده‌های هوا در استان، طرح سیاهه انتشار آلودگی هوا که مربوط به کلان شهر‌ها است برای اولین با خدمات ویژه برای محور یزد_ اردکان تعریف شد و مطالعات در این زمینه در حال انجام است و نهایتا تا دو ماه آینده به عقد قرارداد خواهد رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار