تشکیل ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه ۲پرونده تخلفات انتخاباتی در استان قزوین تشکیل شده است، از رصد دقیق پرونده تخلفات انتخاباتی در کارگروه قضایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی در استان قزوین برگزار شده است و با اشراف کافی بر روند اجرا، سلامت برگزاری انتخابات تضمین می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است، گفت: در رابطه با تبلیغات زودرس در انتخابات شورا‌ها در استان تذکرات جدی به برخی از کاندیدا‌ها داده شده است و برخورد به موقع قضایی می‌تواند در پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: امسال کارگروه قضایی در استان ایجاد شده که وظیفه آن رصد پرونده تخلفات انتخاباتی است و قضات ویژه تعیین شده به صورت فوق العاده به امور رسیدگی می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده مربوط به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: در مرکز استان ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی از سوی هوادران تشکیل شده و به کاندیدا‌های مورد نظر نیز تذکرات لازم داده شده است.

وی افزود: عملکرد کاندیدا‌ها از زمان ثبت نام تا بعد از اعمال نتایج به صورت کامل رصد شده و در تأیید نهایی انتخابات، موثر خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: ستاد‌های تبلغاتی کاندیدا‌ها در صورت فعالیت باید شناسنامه دار باشند و عملکرد هواداران و ستاد‌های تبلیغاتی کاندیداها، رافع مسئولیت آن‌ها نیست.

وی افزود: در حوزه تخلفات انتخاباتی، مجازات‌ها بازدارنده نیستند، اما به هر حال باید قوانین اجرا شوند و اگر کاندیدی به خاطر تخلفات انتخاباتی به حبس محکوم شود، برایش سوء پیشینه کیفری ثبت شده و حق کاندیداتوری در انتخابات بعدی را نخواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: نخبگان سیاسی می‌توانند در شفافیت عملکرد‌ها و همچنین انتخاب آگاهانه افراد و سرنوشت جامعه اثرگذاری مثبت داشته باشند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به شیوع کرونا تبلیغات حضوری محدود شده است و شاهد گسترش تبلیغات در رسانه ملی و رسانه‌های جمعی هستیم و با توجه به اقبال عمومی مردم به رسانه ملی، شاهد کارنامه قابل قبول در روند انتخاب صحیح کاندیدا‌های ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها از سوی مردم هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین تصریح کرد: جرایم انتخاباتی همچون فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز محقق می‌شود و از این فضا نباید برای نشر اکاذیب و تخریب کاندیدا‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: فرصت فضای مجازی برای بهره گیری در انتخابات را نباید به تهدید تبدیل کرد.

قاسمی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تبلیغات در فضای بسته، شلوغ و پرتردد به منظور حفظ سلامت مردم، ممنوع است و با توجه به بهبودی وضعیت کشور در مهار ویروس کرونا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار