باشگاه خبرنگاران استان مرکزی گزارش می دهد؛

همه ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

دو داروخانه در شهرستان محلات با رای کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی اراک تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با رای کمیسیون ماده ۲۰ از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک دو داروخانه شهر  محلات که یکی از ان‌ها شبانه روزی بوده را تا اطلاع ثانوی و حدود مدت ۲ تا ۳ ماه از فعالیت منع شدند.

از آنجایی که تعطیلی ۲ داروخانه برای شهر نه چندان بزرگی مثل شهر محلات  زیاد است و تبعات خاص خود را دارد خبرنگار ما ماجرای تعطیلی ۲ داروخانه را از مسئولان پیگیری کرده است.

ابتدا خبرنگار ما علت تعطیلی این دو داروخانه را از مسئولان این داروخانه‌ها سوال کرد.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

یکی از مسئولان داروخانه‌های تعلیق شده در این خصوص گفت: کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تنها مرجع تخصصی رسیدگی به تخلفات دارو خانه هاست و فعالیت این دو داروخانه را به دلیل توزیع داروی بیمارستانی تعلیق کرده است.

او افزود: در خصوص سوء تفاهمی که برای کمیسیون ماده ۲۰ پیش آمده است، ما مراتب اعتراض خود را به کمیسیون محترم اعلام کردیم و کمیسیون برای بررسی موضوع قول مساعد داده است.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

این مسئولان داروخانه اضافه کرد: تمام مدارک را به دانشگاه ارائه دادیم و دانشگاه با نظر مثبت در حال بررسی این موضوع است که موارد دارو‌های بیمارستانی سهوی و یا عمدی بوده است.

او ادامه داد: منتظر بررسی موارد ارائه شده و رای و نظر کمیسیون خواهیم ماند و امیدواریم این مشکل سریعتر برطرف شود و بتوانیم فعالیت دارو خانه را از سر بگیریم.

یکی دیگر از مسئولان داروخانه‌های تعطیل شده محلات هم گفت: سوءتفاهم شده و دارو‌های بیمارستانی که بازرسان علوم پزشکی از این دو داروخانه کشف کرده اند مرجوعی بوده و قرار بوده به شرکت‌های ارسال کننده عودت داده شود.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات


بیشتر بخوانید:

  • لیست داروخانه‌های توزیع کننده داروی کرونا در اراک

  • توزیع داروی کرونا در داروخانه‌های استان مرکزی

  • تحویل روزانه بیش از ۱۰۰۰ عدد ماسک به هر داروخانه منتخب در اراک


مردم شهر محلات در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند: تعطیلی این دو داروخانه مشکلات و بلاتکلیفی را برای آن‌ها که دارو‌های خاص و همچنین انسولین و ... از این داروخانه دریافت می‌کردند به وجود آورده است.

نکته دیگر اینکه در شهر محلات تنها این دو داروخانه طرف قرارداد بیمه دی (بیمه طرف قرار داد با جانبازان) است و با تعطیلی این دور داروخانه این افراد با مشکل تهیه دارو مواجه شده اند.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

دکتر قلیچ خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در این خصوص گفت: این دو داروخانه‌ای که در سطح شهر محلات فعالیت می‌کردند به علت تخلفاتی که داشتند با رای کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و داروی علو پزشکی استان مرکزی به مدت دو و نیم تا سه ماه از فعالیت منع شده اند.

قلیچ خانی با اشاره به تمهیدات لازم افزود: برای اینکه برای مردم شهرستان مشکلای ایجاد نشود تمهیداتی را اتخاذ کرده ایم و داروخانه‌های دیگر را جایگزین کردیم.

او اضافه کرد: یکی از داروخانه‌های تعطیل ششده شبانه روزه بوده که به منظور جایگزینی فعلا به یکی از داروخانه‌های سطح شهر مجوز فعالیت شبانه روزی دادیم تا در کنار داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام خمینی محلات ۲۴ ساعته جوابگوی جوابگوی نیاز مراجعه‌کنندگان و بیماران باشند و مشکلی پیش نیاید.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیان کرد: در خصوص دارو‌های بیماران خاص از جمله انسولین هم سهمیه داروخانه‌های تعطیل شده در اختیار سایر داروخانه‌ها قرار گرفت تا بیماران بتوانند دارو‌های خود را از داروخانه‌های دیگر سطح شهر تهیه کنند.

او ادامه داد: در خصوص جانبازان و افرادی هم که از بیمه دی استفاده می‌کنند مقرر شد این افراد داروهایشان را از دیگر داروخانه‌ها دریافت کنند و فاکتور دارو را به بیمه دی ارائه کنند تا هزینه کرد بیمار عودت داده شود.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

قلیچ خانی افزود: با وجود این تدابیر شهروندان که عزیزی باز هم در این خصوص مشکلات و یا سوالاتی دارند می‌توانند از طریق روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان، کارشناس داخلی شبکه بهداشت و درمان و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ ما را در جریان قرار دهند و ما حتماً پاسخگو خواهیم بود.

با وجود تدابیر اتخاذ شده سرگردانی مشتریان این داروخانه‌ها و تجمع مشتریان در داروخانه‌های دیگر مشکل ساز خواهد بود و ما امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

البته جرایم جایگزین تعطیلی هم راهکار دیگری است که می‌توان برای عبور از این مشکل اعمال کرد.

کل ماجرای تعطیلی دو داروخانه در شهر محلات

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.