مشاور سابق ترامپ: آمریکا به کودتایی مانند میانمار نیاز دارد

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ در کنفرانسی اعلام کرد که در آمریکا باید کودتایی مانند میانمار رخ دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق در دولت دونالد ترامپ، در کنفرانس کیواِنان(QAnon) در دالاس تگزاس،  اعلام کرد که کودتایی همانند میانمار که در آن ارتش، دولت منتخب دموکراتیک را سرنگون کرد، باید در آمریکا رخ دهد.

یکی از حضار این کنفرانس از او سوال کرد: «من می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار اتفاق افتاد، نمی‌تواند در اینجا رخ دهد؟»

 فلین در پاسخ به این سوال که مورد استقبال حضار قرار گرفت، گفت: «دلیلی ندارد. منظورم این است که اینجا هم باید این کودتا رخ دهد.»

گفته می‌شود طرفداران کیواِنان در آمریکا خواستار تکرار کودتای مرگبار ارتش هستند؛ همانند کودتای میانمار که بر اساس ادعا‌های اثبات نشده‌ تقلب در رای گیری، دولت منتخب این کشور را در ۱ فوریه سرنگون کرد.

طبق اعلام انجمن مددکاری زندانیان سیاسی میانمار، این کودتا با حمایت مردم میانمار روبرو شد و از همان زمان اعتراضات گسترده‌ای علیه آن صورت گرفت، که در آن دست کم ۸۰۰ غیرنظامی از جمله  ۴۰ کودک کشته و هزاران نفر دیگر دستگیر شدند.

فلین، ژنرال سابق ارتش، سابقه خوبی ندارد. او به دلیل اتهام دروغ به مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ، در مورد ارتباطات او با روسیه، در سال ۲۰۱۷ توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عزل شد. او در ماه نوامبر گذشته مورد عفو ترامپ قرار گرفت.

فلین در تئوری توطئه کیواِنان به شخصیتی برجسته تبدیل شده است. سال گذشته، او ویدئویی را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد که شعار‌های کیواِنان را تکرار می‌کرد. پس از آن در ماه ژانویه، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، حساب کاربری  او را به همراه چند نفر دیگر به دلیل گسترش خشونت و ترویج عقاید کیوانان، مسدود کردند.

کیواِنان، یک تئوری توطئه راست تندرو است که بیان می‌دارد توطئه‌ای پنهان از سوی آنچه «دولت پنهان در آمریکا» ادعا می‌شود، در این کشور در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اینا که میگن دموکراسی ازانجیل هم مقدس تره پس چرا این بابا رو که علیه انتخابات بلند شده رو اعدام نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
چرا اینو به جرم خشونت طلبی نمیندازن زندان
آخرین اخبار