رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد؛

تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار حفاظت از حریق/ وقوع ۶۶ هزار حریق عمدی در سال گذشته

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کردم که ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تجهیزات به حفاظت از حریق تخصیص دهد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان جنگل‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه در برنامه‌ریزی و تامین و تخصیص منابع نقش محوری دارد، از این رو باید در جریان جزئیات فعالیت سازمان قرار بگیرد.

او افزود: طی سه سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نیرو بازنشسته شدند که به دلیل دستگاه حاکمیتی همین تعداد باید استخدام شوند، اما مجوز جذب ۸۶۰ نفر را طی فرآیند استخدام اخذ کردیم که امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه رسما اعلام کردند که فرآیند جذب با مجوز ۲ سازمان امور و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود‌.


  • بیشتر بخوانید

صدور مجوز استخدام ۸۶۰ نفر در سازمان جنگل‌ ها


منصور ادامه داد: امسال به علت گرمای زودرس بحث حریق را داریم که انتظار می رود در ماه های نخست تخصیص داده شود چرا که از ابتدای سال بیش از ۳۰۰ مورد حریق اتفاق افتاده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت دفاع نیاز به بالگرد برای مقابله با حریق دارد، گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کردم که ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تجهیزات به حفاظت از حریق تخصیص دهد.

رئیس سازمان جنگل ها ادامه داد: با توجه به آنکه امسال از صندوق توسعه ملی اعتباری به فعالیت های ابخیزداری تخصیص پیدا نکرده است و تنها ردیف متفرقه ای در بودجه دیده شده است، از این رو امیدواریم که تا برج ۶ و ۷ تخصیص اعتبار برای اجرای این فعالیت بدهند چرا که بعد از آن به دلیل بارندگی امکان اجرای فعالیت وجود ندارد.

به گفته او، اعتبار آبخیزداری در ردیف متفرقه بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود.

این مقام با بیان اینکه امسال پیش بینی درآمد سازمان جنگل هه از محل زراعت چوب و .. ۳۵۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: پیش بینی درآمد هیچ ارتباطی به فروش یا اجاره زمین ندارد و همواره درخواست داشتیم که ۵۰ درصد این درآمد به سازمان جنگل ها بازگردد.

به گفته منصور، بنابر قانون مدیریت بحران در ماده ۲۱ فداکار شناخته شدن نیروهای داوطلب را درخواست کردیم و همواره درخواست داریم که انتظار می رود هر چه سریع تر این قانون به تصویب برسد تا آنها از مزایای دائمی به عنوان فداکاردان خدمت بهره مند شوند.

رئیس سازمان جنگل ها در ارتباط با اخرین اقدامات مقابله با آتش سوزی بیان کرد: از ظرفیت دوستان در بسیج برای مقابله با اتش سوزی کمک‌ گرفته شده است، همچنین نصب دوربین در کشف حریق تاثیر بسزایی دارد و به رغم انکه سال گذشته و امسال حریق های متعددی داشتیم، اما حداکثر حریق ها یک تا ۲ روز طول کشیده، هر چند یک ساعت حریق هم ناگوار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از حریق ها عمدی است، گفت: سال گذشته بیش از ۶۶ هزار حریق عمدی صورت گرفت و امسال هم حریق استان کهگیلویه و بویر احمد عمدی بود که امیدواریم مجازات بازدارنده ای صورت گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان تصریح کرد: طی نامه‌ای به دادستان کل کشور تقاضا کرده‌ایم که با کسانی که عمدا جنگل‌ها و مراتع کشور را به آتش می‌کشند، برخورد‌های سختگیرانه‌ای شود تا جنبه بازدارنده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار