عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

نباید منابع نفتی برای وعده و کوپن استفاده شوند/ تولید نفت به معنی خام فروشی نیست

آقامحمدی گفت: هرکسی نباید به منابع سرمایه گذاری در صنعت نفت دست بیندازد و استفاده کوپنی کند و وعده بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آقامحمدی علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک فرصت کوتاهی از دید پنجره جمعیتی داریم که به کارگیری جوانان نیاز به سرمایه گذاری گسترده دارد.

او افزود: مهمترین ضعف ما در ۱۰ سال گذشته، عدم رشد سرمایه گذاری است که کشور از آن ضربه خورده و این سرمایه گذاری باید با به کار گیری تمام ظرفیت‌های کشور باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: ضمن این که باید از منابع موجود بهترین استفاده را داشته باشیم. به جای مالیات، منابع نفتی را صرف اداره کشور کرده ایم. اگر به این شکل پیش برویم، بعد از ۳۰ شال تبدیل یه یک کشور فقیر و پیر خواهیم شد.

او گفت: بعد از به دست آوری نفت، مراحل فرآوری آن انجام می‌شود و این برنامه‌ها در دست اجراست بنابراین، افزایش تولید نفت به معنی افزایش خام فروشی نیست.

آقامحمدی بیان کرد: اکنون معادل ۸ میلیون نفت خام صرف هزینه‌های کشور می‌شود. امکان این را داریم که هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار منابع برای سرمایه گذاری در افزایش تولید نفت، به دست آوریم.

او گفت:هرکسی نباید به این منابع دست بیندازد و استفاده کوپنی از آن کند و وعده بدهد. به نعمت تحریم، امروز شرکت‌های داخلی مدعی این هستند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار